• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

stekel

En je Honda hoef je ook niet aan de lijn te houden....
(af en toe temmen...maar da's wat anders)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: stekel op zondag 29 mei 2011 - 19:07
En je Honda hoef je ook niet aan de lijn te houden....
(af en toe temmen...maar da's wat anders)
Ik vraag mij af wie getemd moet worden de Honda of ik. Ik denk zelf ik. Mijn Honda reed/rijdt al ongeveer 30 jaar 'getemd' rond met o.a een heel braaf 10mm carbje en ori vliegwieltje. Ik zou daar toch wel verandering in willen laten aanbrengen. 11 juni haal ik 'haar' op en rijd ik de Honda gelijk naar mijn 4-takt specialist. ;D
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

bagheera

Wel zeggen dat ie lief voor em is he?! Wat ga je dr aan laten doen? Je zou hem kunnen laten Verjapannen... Dus 17 of 19mm carb op t 50 setje met een vast (niet vastgezet) of vervroegend vliegwiel. Blijft ie toch mooi ori  ;D
Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977

Nexus6

Citaat van: bagheera op maandag 30 mei 2011 - 12:57
Wel zeggen dat ie lief voor em is he?! Wat ga je dr aan laten doen? Je zou hem kunnen laten Verjapannen... Dus 17 of 19mm carb op t 50 setje met een vast (niet vastgezet) of vervroegend vliegwiel. Blijft ie toch mooi ori  ;D
Ik ga dus voor de optie; 'Verjapannen'. Wat is het verschil tussen een vast en een vervroegend vliegwiel? En wat is beter een 17 of 19mm carb. Moet het spruitstuk ook worden vervangen? Ik wil wel ori spul erop maar heb geen idee van de prijzen?? Ik heb zeer diep in den buidel moeten grijpen om deze prachtige SS te kunnen kopen. Dan maar een maandje 'droog' brood. Echter ik ga niet op de 'Leffes' bezuinigen. ;D
Mischien laat ik eerst de olie verversen en kleppen stellen etc.. 8-) Als ik sneller wil kan ik ook mijn 'imi' Ce pakken.. 8-)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Thumper

#184
Zelf heb ik net een CD50 gekocht.
Is ook nog behoorlijk nieuw.
En dus ook nog standaard.
Voor mij wordt het in ieder geval verlating vastzetten en een zwaardere tandwielverhouding.

Op het kenteken staat trouwens 1.3kw, vroeger mochten brommers toch maar 0.4kw hebben ?

Olie verversen en kleppen stellen zou ik hoe dan ook niet op bezuinigen.

stekel

Ik zou gewoon een vast vliegwiel nemen en er een 17mm op laten zetten.
Niet te veel aan kloten en zo orgineel mogelijk laten.
Je hebt best wel een knappe ss, hou dat zo!
Met een 17mm en een vast vliegwiel gaat hij hard zat en blijft ie mooi draaien.
We zijn gelukkig geen 16 meer en rijden voor de hobby.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: stekel op dinsdag 31 mei 2011 - 10:24
Ik zou gewoon een vast vliegwiel nemen en er een 17mm op laten zetten.
Niet te veel aan kloten en zo orgineel mogelijk laten.
Je hebt best wel een knappe ss, hou dat zo!
Met een 17mm en een vast vliegwiel gaat hij hard zat en blijft ie mooi draaien.
We zijn gelukkig geen 16 meer en rijden voor de hobby.

Klopt Stekel! Hij moet inderdaad zoveel mogelijk helemaal ori blijven. Ook wil ik de 'fietsinrichting'weer terug hebben.
8-) 
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

schwantz34

heb zelf 17mm carbje erop zitten, en Cdi, maar had een vervroegend vliegwiel, reed toch mooi 60/70  :D

bagheera

Juust! Vast vliegwiel en 16/17mm carbje. Rijd goed hoor!
Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977

Nexus6

Even een andere vraag. Welke brandstof moet ik tanken met de SS50. Ik hoor hier verschillende meningen over.
Kan ik rijden op Euro95 loodvrij. Of moet er benzine in met een loodvervanger. ???
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

bagheera

Loodvervanger hoeft niet hoor, hij loopt best op Euro95. Maar om de klepjes wat te "smeren" kun je het er wel in doen. Ik heb het een tijdje gedaan toen ik mijn C nog had, maar ik merkte eigenlijk geen verschil tijdens het rijden. Dus nu zit er in mijn ss gewoon Eur95. Maar omdat de blokjes wel uit de tijd van loodbenzine kwamen zou je zeggen dat het nodig is. Al heb ik niet het idee dat de blokjes van die bamie gevallen kwa materiaal veel verschillen en die rijden ook gewoon Euro95.
Ik zie de noodzaak eigenlijk niet.
Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977

andre562

Ik heb één van mijn c320a's al "tig" jaar, die kreeg ik toen er nog lood in de benzine zat,
toen de euro 95 kwam daar op over gestapt.. en het ding loopt nog steeds.. ik zie de noodzaak
van loodvervanger ook niet..

stekel

Ik gooi er ook wel eens 98 in, maar shell V-power, BP ultimate, of Total Excellium in.
Schijnt ook goed te wezen voor je kleppen.
Maar 95 lusten ze ook hoor, heb geen verschil gezien met het demonteren van de koppen.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Magnadomo

 ;)Ik tank in mijn CB50 uit 78 ook gewoon euro95, heb ook een tijdje 98 gebruikt maar kreeg niet het gevoel dat het anders is.
Ik zou voor gewoon 98 gaan  :P

It's a Ridgie Didge Honda CB50

schwantz34

ik tank 95, en waar het kan 98, geen idee waarom, merk geen verschil eigenlijk..