• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

Ger

#390
Die zijn ook in Nederland te koop, ben ze ergens tegen gekomen waar je het niet zou verwachten , maar moet even zoeken  ;)

Gevonden , nah zo onverwacht was het nu ook weer niet , maar wel goed aan de prijs  :durr: http://www.staxter.com/oscommerce/catalog/product_info.php?cPath=14_48&products_id=312

Nexus6

Citaat van: Ger op donderdag 08 december 2011 - 22:57
Die zijn ook in Nederland te koop, ben ze ergens tegen gekomen waar je het niet zou verwachten , maar moet even zoeken  ;)

Gevonden , nah zo onverwacht was het nu ook weer niet , maar wel goed aan de prijs  :durr: http://www.staxter.com/oscommerce/catalog/product_info.php?cPath=14_48&products_id=312
He wat leuk, bedankt Ger! Wel een pittig prijsje. Ik denk ook nog ex btw. :smile:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Thumper

Citaat van: Nexus6 op donderdag 08 december 2011 - 21:04
Citaat van: Gold leader op donderdag 08 december 2011 - 19:39

deze is er wel voor je, vet slecht plaatje,
ben wel benieuwd wat er nou achterop staat...

http://www.ebay.com/itm/Honda-Super-cub-Motorcycle-1-24-scale-/260911563250?pt=Diecast_Vehicles&hash=item3cbf8a81f2
Thanks..!! Maar ik heb totaal geen ervaring met E-Bay..!!?? :boo:
Ebay is in ieder geval een flink stuk beter als mp !
In geval van nood wil ik je anders ook wel helpen.

Alain

#393
Goede morgen,
Mijn naam is Alain en ik woon in zuid frankrijk.
Ik had vroeger een C50 en na het zien van Dimitri's Super wilde ik er eentje.
Ik ben nu 47 en woon in La Ciotat en hier is een scooter het meest ideale vervoersmiddel.
Ik heb gekozen voor een Super 100 en heb deze hier laten bezorgen.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaring.

Uit de krat zat en een scheurtje in het voortandwiel afdekkapje en een paar krassen op de tank veroorzaakt door de zadel beugel.
Na het aandraaien van alle bouten en moeren ben ik eens gaan rijden.
Het balhoofd staat wat scheef en ik had nog al wat speling op de achterbrug maar ach het is een hobby van me!
Mijn verlichting knop overleden maar dimitri gaat me wat onderdelen opsturen.
De voor rem moet nog wat inslijten en de werking wordt met de dag beter.
De achterband heeft een slag en ik heb inmiddels een setje Metzlers besteld.
Het EGR systeem en shoke heb ik inmiddels verwijderd en de hoofd sproeier vervangen door een .85.
De bougie is vervangen door een CR7HIX.
Het 15 tands tandwiel is vervangen door een 17.
Een extra aarde kabel getrokken van accu naar frame en blok.
Schakel pook vervangen door eentje met een rubber voetje zodat ik met mijn teen terug kan shakelen.
Een 21 mm carburateur en spruitstuk zijn onderweg.

Tot zover

[edit: even de foto's wat aangepast zodat het beter is te zien voor mensen met een kleiner scherm ;-) ]

Nexus6

Hallo Alain,

Welkom op dit forum. Wat leuk dat je ook een Super hebt aangeschaft en wat nog mooier is de plaats waar je woont en rijdt. Geweldig lijkt het mij daar.
Er is ook op facebook een besloten club voor Superrijders. Als je een paar 'topics'terug kijkt vind je ergens de url. :smile:

Vr. Groet

Rein
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen.

Hi Alain!

Ook namens mij welkom op ons forum en leuk om nog een Super rijder te zien! :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Alain

Bedankt voor het warme welkom!
Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij Facebook!

Alain

Ik werd een beetje flauw van mijn slot op de benzine dop dus vandaag maar even het lipje verwijderd.
Gewoon dop eraf, de twee schroefjes er uit en het plaatje er tussen uit en weer monteren.
Is een stuk makkelijker bij het tanken nu !

Laatst viel ik stil en bleek mijn CDI overleden.
Bij nadere inspectie bleek mijn een van mijn aarde draadjes aan de accu te zijn losgeschoten.
Als je kijkt bij de aansluiting aan de accu zijn dat twee groene draadjes aan het oogje.
De ene gaat naar de startmotor en de andere oa naar de CDI.
Ea weer gesoldeerd en voor de zekerheid de groene draad van de CDI verbonden aan het frame.
Gewoon de mantel een beetje gesmolten met een aansteker zo dat de draad blank werd en deze achter het boutje van de accu bak klem gemonteerd.

Nog ff een vraagje, wie heeft er een 100 met een zilvere cylinder en wie met een zwarte Giet ijzeren?
Ik heb een zwarte

schwantz34

ik doe over de draadjes die aan mijn Accu zitten altijd nog even een tapje, laten ze niet zomaar meer los, en kunnen de + en - van de accu ook geen kortsluiting maken met andere draadjes ofzo.

campingcosmos

#399
De Super blijft gaan !  Zelf heb ik een 110cc, maar meestal rij ik vrij rustig...Hier en daar heb ik wat nagekeken en vastgezet.  
Staat altijd buiten onder een zeiltje...nou, hij is steeds blijven starten (niet van de eerste keer, maarja...)

Ik heb wel mijn nummerplaathouder terug moeten kleven (was afgebroken-trillingen), en alternatief vastgezet...(gaatje in spatbord geboord, en met een afstandsbusje een derde bevestigingspunt gemaakt).

Zal nooit meer afbreken....

Wat hij verbruikt, weet ik niet....Als de tank leeg is, gooi ik hem vol....maar dat kost nooit veel geld...lol

Enkel op mijn uitlaat krijg ik wat lichte vliegroest; moet ik nog even wegpoetsen....

Als er zout gestrooid wordt, rijd ik er niet mee...


schwantz34

als je super50 altijd buiten staat, kan je hem het beste even inspuiten met siliconen spray.
je kan alles inspuiten, maar als je er gewoon mee blijft rijden moet je niet het blok, de banden, de voetstepjes (anders worden ze ontzettend glad) en de handvaten inspuiten.

Als je hem hebt ingespoten heb je minder kans dat hij gaat roesten, of erg smerig word.
Als hij er na een tijdje rijden niet meer uitziet van de smerigheid, spoel je alles zo eraf en ziet hij er weer uit als nieuw.
Daarna weer opnieuw inspuiten.

Nexus6

Vandaag toch maar even een mooi ritje gemaakt. Het superheldere weer met veel zon lokte mij om op de Super te stappen.  :smile:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.


schwantz34

haha, in de yoghurt! :grin:
Gaaf hoor, vooral de zwarte naven vind ik erg vet!