• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

CD50chris

#405
Sneeuw is ook net yoghurtijs. :grin:

Het heeft alleen geen smaak behalve de gele sneeuw dan, al wil ik niet weten hoe die smaakt.

Nexus6

Vandaag mijn Super eens flink onderhanden genomen. Gesmeerd en alle pekelresten verwijderd en daarna lekker gewassen en in de was gezet. Daarna even een visje eten in Egmond aan Zee. Ik ben er weer klaar voor.. I'm Super How Are You.. :smile:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Ik smeer em regelmatig.....en zeker met mooi weer, maar dan wel op de SS-50.
Vandaag ook maar weer een paar km's er op gezet.
Even naar Hilversum er terug.....en met dit weer is het goed te doen.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: stekel op maandag 19 maart 2012 - 22:36
Ik smeer em regelmatig.....en zeker met mooi weer, maar dan wel op de SS-50.
Vandaag ook maar weer een paar km's er op gezet.
Even naar Hilversum er terug.....en met dit weer is het goed te doen.
Jij woont ook mooi centraal, ideaal om daar te toeren. Verleden week donderdag zou ik even met Erik-Jan naar Muiden echter wij waren te laat vertrokken en bovendien had de Schellingwouderbrug en storing. Dus terug via Durgerdam en zo door de polder naar Alkmaar. Wel een mooie rit gehad. 
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

#409
Zie zo effe mijn profiel foto veranderd. Ik ben dat 'geworstel' onderwater helemaal zat.. :whoa:  Ik ben nu voorgoed 'boven' en blijf het ook. Al gaat de benzine €5 kosten per liter rijden blijf ik! Een volle tank in mijn SMC kost dan €12.50 goed voor 150 km rijplezier...
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

niels

Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te gaan kopen aangezien ik nu dagelijks op mijn scoopy 2takt rij en ik nu wel eens wat nieuws wil.
iemand nog een tip?ik ben zelf 190 lang???

Nexus6

Citaat van: niels op zondag 15 april 2012 - 16:05
Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te gaan kopen aangezien ik nu dagelijks op mijn scoopy 2takt rij en ik nu wel eens wat nieuws wil.
iemand nog een tip?ik ben zelf 190 lang???
Hoi Niels ik ben 1.94 lang en ondervind geen zit problemen op de monoseat. Wel heb ik twee opvulringen van totaal 6mm gemonteerd onder het scharnierpunt zodat het zadel ietsje achterover helt. Leuk dat je overweegt om ook een Super te kopen.  :smile:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

niels

bedankt voor de tip en ja ik overweeg het van 2takt naar 4takt.dagelijks verkeer
ik heb al een ss50 maar die is in restaur, dus duurt nog ff en daar ga ik dus ook zeker niet dagelijks mee naar amsterdam !!!! :whoa:
een goede c50 mag van mij ook maar die zijn ook niet makkelijk te vinden

Nexus6

Citaat van: stekel op maandag 19 maart 2012 - 22:36
Ik smeer em regelmatig.....en zeker met mooi weer, maar dan wel op de SS-50.
Vandaag ook maar weer een paar km's er op gezet.
Even naar Hilversum er terug.....en met dit weer is het goed te doen.
:zz: ..geweldig..Stekel.. ;) Bij nalezen van dit topic 'valt' het kwartje bij mij op echte Amsterdamse Humor.. Heel 'Scherp' Stekel...
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

Zomaar even een plaatje. Locatie Zandvoort aan Zee. :smile:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Danny

Ik rij nu sinds een half jaar op een supermotor 50 (goldlook)en ik vind het echt een pracht machine op twee wielen.. Al vind ik het wel tres jammer dat SMC geen RVS materiaal heeft gebruikt. 
Ik denk dat ik veel liever wat meer had betaald voor RVS dan minder voor roest op de spaken, moeren en schroefen.

In de periode van het inrijden liep de motor niet echt lekker maar,na een service beurt was het een wereld van verschil, hij rijd echt heerlijk. Alleen zou hij nog even goed afgesteld moeten worden want zodra je tijdens het rijden gas los doet en langzamer gaat rijden komt er regelmatig een knal of zucht uit de uitlaat..

De standaard uitlaat zit er nog steeds onder aangezien het leveren van de snelle uitlaat niet mogelijk was ofzo.. Het is nu dan wel al twee maanden geleden dat ik heb gebeld om te vragen of de snelle versie al binnen was gekomen, vond ik het wel ff prima, tot dat ik gister een dude hier door de straat zag cruisen die wel een zo'n uitlaat er onder heeft. En wat een geluidje, dat wil ik ook! Mijn vraag is dan: Als ik de demper uit de standaard uitlaat er uit haal is het dan de snelle uitlaat of is dit een heel ander ontwerp? Na mijn idee lijkt mij dit precies het zelfde.. En dan nog, hoe haal je dat er uit?

Greetz Danny

Nexus6

Beste Danny,

Leuk dat je ook een Super hebt. Ik zie ook dat je al lid bent geworden van de SuperFaceBook groep. Volgende week zondag 27 mei ben ik met nog een aantal Superrijders in Muiden. Voor meer info zie dat in de facebook groep. Ik heb echter geen idee hoe dat zit met de uitlaat. Ik heb de standaard uitlaat er onder en dat bevalt goed. Is de snelle uitlaat niet leverbaar dan. Mail anders even naar S.M.C zelf.

Mvg
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Ger

Ik denk dat je het niet voor de snelheid hoeft te doen , de uitlaat van een 4-takt heeft niet zo'n grote invloed als bij een 2-takt ;) het zal meer een sportief geluidje geven .
Daxdodo heeft ze gewoon in de webshop staan overigens.
Over dat roest op je spaken etc , ik heb de mijne nu bijna een jaar, en nog steeds zeggen mensen " goh een spiksplinter nieuwe ? " , belangrijk in de winterperiode de pekel er op tijd afwassen en eventueel een beetje wd40 op je chroom en boutjes doet wonderen  :grin:
Overigens de originele honda had ook gewoon verzinkte spaken , bouten en moeren etc ;)

Nexus6

Als ik deze foto zie krijg ik een big  :smile:
1e pinksterdag Cub meeting in Muiden en daarna even een ritje. Het weer was toen ronduit ZONNIG en WARM...



Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen.

Als ik me niet vergis heb je aan de linkerkant van de foto dat zaakje van Bouvrie zitten, toch?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.