• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

bagheera

Ik heb dit topic eens gelezen omdat ik wel benieuwd ben naar die immi C. Als echte Honda geek begin ik hem toch wel leuk te vinden. Het model is goed, hoe is de bouw kwaliteit van de brommer? Over het algemeen hoor je van Chinese immitaitet dat het "net niet" is. Ben over het algemeen ook niet weg van die Chineze spare parts voor onze Jappie Honda's.
Zit er nou ook een grotere remtrommel op voor? Die lijkt forser dan die van een ori C.
Leuk ding verder! Mooi die zwarte delen icm het witte frame en kappen!

Verder maak je mooie plaatjes Nexus! Krijg zin om te rijden, maar helaas moet mijn project eerst langs de RDW. Dat zal wel begin juni worden. Hier wat plaatjes:

http://fotoboek.hartenvonk.nl/index.php/honda4takt/eigenhondas/ss50zk3-2

De laatste foto's zijn van hoe hij was toen ik hem kocht. De eerste van hoe hij nu ongeveer is. Hij heeft nog geen bling-wat-een-mooie-nieuwe-lak behandeling gehad, maar weet ook nog niet of ik het ga doen. Ik vind een beetje geleefde broem wel mooi. Hij is ook al weer 34 jaar oud. Dan mag dat best.
Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977

stekel

Nou Bagheera, dat project van jou mag er ook zijn hoor!
Ziet er echt niet verkeerd uit!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

bagheera

Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977

Nexus6

#93
Citaat van: bagheera op woensdag 04 mei 2011 - 10:35
Dank!  8-)
Hoi Bagheera.

Bedankt voor het delen van je foto album! Wat een prachtige 4-takkers heb je gehad. Die mooie rode C50H steelt mijn hart. Ook je huidige SS mag er zijn. Wat de bouwkwaliteit van mijn imi C betreft gaat het om subtiele afwerking en lakwerk dat had wel wat beter gekund. het zijn maar kleinigheidjes. Ik heb de 'imi' nog maar een half jaar dus het is een kwestie van tijd hoe hij zich verder gaat houden. Maar daar heb ik het volle vertrouwen in. Het blokje loopt als een naaimachientje en verbruikt geen spat olie. Inderdaad de remtrommels zijn een stuk forser dan van de ori. Ook de velgen zijn dikker en de spaken. Het model is exakt hetzelfde als de 110cc uitvoering.
Komende weekend ga ik de Berenburg route rijden ;D Ga dan weer op bezoek bij een vriend die stapelgek op BB is.
Koop dan een fles BB in Bolsward. Mijn bedoeling is om eerst naar Enkhuizen te rijden en daar de boot pakken naar Stavoren. Vanaf Stavoren dan naar Leeuwarden.  :rije:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Leuke rit en een lekker drankje!
Leuke foto's van je laatste rit trouwens.
Veel plezier aankomend weekend!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: stekel op woensdag 04 mei 2011 - 11:05
Leuke rit en een lekker drankje!
Leuke foto's van je laatste rit trouwens.
Veel plezier aankomend weekend!
Dank je wel Stekel 8-) s'Avonds in Leeuwarden gaan wij die fles 'burgemeester' maken en ff bijpraten. :blabla:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Tja....in Beerenburg zitten iets van in de 70 kruiden.
Dus echt verkeerd kan het nooit zijn.... ;D
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Ik heb in het begin een testrit gemaakt op de Super50 en het beviel me prima :D
Toendertijd ook wat over geschreven maar dat kan ik niet meer terug vinden.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Nexus6

Citaat van: stekel op woensdag 04 mei 2011 - 11:19
Tja....in Beerenburg zitten iets van in de 70 kruiden.
Dus echt verkeerd kan het nooit zijn.... ;D

..en dan ook nog wel geselecteerde 'Friesche' kruiden... echt spraakzaam drankje..:blahblahblah:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Barry

Citaat van: Da Racing Duck op woensdag 04 mei 2011 - 11:30
Ik heb in het begin een testrit gemaakt op de Super50 en het beviel me prima :D
Toendertijd ook wat over geschreven maar dat kan ik niet meer terug vinden.

Klopt, dat heb ik toen der tijds wel gelezen!
Honda the power of dreams ;D

Nexus6

Citaat van: Da Racing Duck op woensdag 04 mei 2011 - 11:30
Ik heb in het begin een testrit gemaakt op de Super50 en het beviel me prima :D
Toendertijd ook wat over geschreven maar dat kan ik niet meer terug vinden.

Ja dat klopt, volgens mij staat dat in mijn topic 'net nieuw hier' was eind mei 2010. 
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

#101
Citaat van: Nexus6 op woensdag 04 mei 2011 - 11:45
Citaat van: Da Racing Duck op woensdag 04 mei 2011 - 11:30
Ik heb in het begin een testrit gemaakt op de Super50 en het beviel me prima :D
Toendertijd ook wat over geschreven maar dat kan ik niet meer terug vinden.

Ja dat klopt, volgens mij staat dat in mijn topic 'net nieuw hier' was eind mei 2010.  
Dit heb ik terug gevonden:
Welkom op ons forum!

Ik raad je aan eens in contact te treden met Dimitri van Super Motor Company
Lees dit artikel eens: http://www.race-eend.com/v3/smf/index.php/topic,5894.0.html
http://www.4-stroke.net/forum/index.php/topic,5894.0.html

Super Motor Company
Da Costakade 114
1053 XB amsterdam
The Netherlands
Phone:
0031 6 26068850
0031 6 26070404
Info@supermotorcompany.com

Ik heb zelf op de 50cc gereden en dat ging goooeeeeed!!
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

campingcosmos

Ik heb net mijn eerste 1000 km met de Super 100 voltooid.
Hij heeft ze prima gereden.

Het was de eerste Super100 in België, die ik in goed vertrouwen bij de (toen) enige verdeler ben gaan afhalen.
Inschrijven duurde een tijdje (voor alle documenten in orde waren : douane en DIV zaten niet meteen op dezelfde lijn, maar dat is allemaal opgelost - na drie maanden van verwoede pogingen - héhé)

Voorzichtig inrijden (het blijft een bromfiets), eerste oliewissel rond 300 km (je wil liever niet dat je blok gaar is wegens slecht inrijden).
Bij aanvang rijdt ie vrij stroef.

Rond +/- 700 km komt het blok echt 'los', dan rijdt ie een stuk beter.

Bouten en schroeven goed nakijken....startknopje was losgekomen bij het transport.
Bij mijn fiets heb ik ook nog even de rubber aan de benzinemeter op de tank gehermonteerd, want die zat niet goed (met lek tot gevolg).
Banden zijn goed en geven vertrouwen...
Verlichting is zéééér goed...koplamp is buiten kategorie.

Topsnelheid is ergens 80km+, maar dan vind ik het niet leuk meer, ik gebruik hem liever om wat rond te snorren tussen de 50 en 60km/u.

Rond 1000km de kleppen nagekeken, maar ze moesten amper bijgesteld worden.
Ik heb er wel een deftige ontstekingskaars (bougie, zoals we dat hier zeggen) ingestoken.

Starten doet ie de klok rond, zelfs zonder choke....kicken en weg.
De Super houdt niet van koude nachten onder 10 graden....dan duurt het wat langer voor hij start.

Opletten dat je bij het tanken het zadel niet laat dichtvallen, want de beugel maakt een kras op je brommer....fixeren dus bij het tanken.

Snelheidsmeter is zeer accuraat ! (wat toch wel prima is)
Benzinemeter is niet echt betrouwbaar. Best je kilometerstand onthouden. (Reeds tweemaal stilgestaan zonder benzine....my bad...
Remmen zijn eerder symbolisch....echte oude trommeltjes....
Schakelen is geweldig !

De bijhorende toolset is alles wat je nodig hebt om hem rijdende te houden...

Ik ben tevreden over mijn Super 100, ik rij er dan ook mee zoals met een bromfiets (niet zoals een lichte moto)...(Voorheen reed ik met Vespa ET4 en GTS250, en dat is nog wat anders...kosten ook een veelvoud... :cry: )

Het blijft een chinees pruttelend naaimachientje dat me veel plezier bezorgd.
Hij is ook een echte "aandachttrekker". Wordt constant bekeken en gekeurd, en ik krijg er veel vragen over...

Nexus6

Citaat van: campingcosmos op woensdag 04 mei 2011 - 12:10
Ik heb net mijn eerste 1000 km met de Super 100 voltooid.
Hij heeft ze prima gereden.

Het was de eerste Super100 in België, die ik in goed vertrouwen bij de (toen) enige verdeler ben gaan afhalen.
Inschrijven duurde een tijdje (voor alle documenten in orde waren : douane en DIV zaten niet meteen op dezelfde lijn, maar dat is allemaal opgelost - na drie maanden van verwoede pogingen - héhé)

Voorzichtig inrijden (het blijft een bromfiets), eerste oliewissel rond 300 km (je wil liever niet dat je blok gaar is wegens slecht inrijden).
Bij aanvang rijdt ie vrij stroef.

Rond +/- 700 km komt het blok echt 'los', dan rijdt ie een stuk beter.

Bouten en schroeven goed nakijken....startknopje was losgekomen bij het transport.
Bij mijn fiets heb ik ook nog even de rubber aan de benzinemeter op de tank gehermonteerd, want die zat niet goed (met lek tot gevolg).
Banden zijn goed en geven vertrouwen...
Verlichting is zéééér goed...koplamp is buiten kategorie.

Topsnelheid is ergens 80km+, maar dan vind ik het niet leuk meer, ik gebruik hem liever om wat rond te snorren tussen de 50 en 60km/u.

Rond 1000km de kleppen nagekeken, maar ze moesten amper bijgesteld worden.
Ik heb er wel een deftige ontstekingskaars (bougie, zoals we dat hier zeggen) ingestoken.

Starten doet ie de klok rond, zelfs zonder choke....kicken en weg.
De Super houdt niet van koude nachten onder 10 graden....dan duurt het wat langer voor hij start.

Opletten dat je bij het tanken het zadel niet laat dichtvallen, want de beugel maakt een kras op je brommer....fixeren dus bij het tanken.

Snelheidsmeter is zeer accuraat ! (wat toch wel prima is)
Benzinemeter is niet echt betrouwbaar. Best je kilometerstand onthouden. (Reeds tweemaal stilgestaan zonder benzine....my bad...
Remmen zijn eerder symbolisch....echte oude trommeltjes....
Schakelen is geweldig !

De bijhorende toolset is alles wat je nodig hebt om hem rijdende te houden...

Ik ben tevreden over mijn Super 100, ik rij er dan ook mee zoals met een bromfiets (niet zoals een lichte moto)...(Voorheen reed ik met Vespa ET4 en GTS250, en dat is nog wat anders...kosten ook een veelvoud... :cry: )

Het blijft een chinees pruttelend naaimachientje dat me veel plezier bezorgd.
Hij is ook een echte "aandachttrekker". Wordt constant bekeken en gekeurd, en ik krijg er veel vragen over...
Leuke reactie. :D
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

(nexus6)
Is het misschien eens mogelijk om eens gedetailleerde foto's te maken van je motorblok enzo?
Ben toch zeer benieuwd hoe dat er allemaal uitziet.
Gewoon effe nieuwsgierig. :eek:
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.