• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda Dax zonder voertuigpapieren op kenteken?

Gestart door erwin, donderdag 27 januari 2011 - 23:26

« vorige - volgende »

erwin

Hi,
Net nieuw hier en meteen een paar vragen;
Heeft er iemand ervaring met het op brommerkenteken laten zetten van een Dax zónder voertuigpapieren?
Ik kan er een kopen maar vraag me af of dit te doen is, lijkt mij van wel maar er zullen misschien meerdere manieren zijn. Heb wel vernomen dat de Rdw regelgeving hierin versoepelt zou zijn. Bouwjaar niet bekend. (gedeeltelijk leesbaar op alu plaatje aan zijkant balhoofd) Zegt deze plaats meteen iets over land van herkomst? Waar vind je het framenummer? is dit bij elke dax gelijk?
Thanx voor je reactie.
Erwin.

stekel

Hoi Erwin.

Allereerst welkom hier, en alvast veel plezier op het forum.
Als je even de tijd neemt en het forum doorleest vind je aardig wat info over het keuren van je Dax.
Hier volgt alvast een link van de RDW: http://www.rdw.nl/nl/particulier/brommer/keuren/Pages/Nederlandsebromfietsvoorzienvaneenkenteken.aspx

Stekel
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Goldie

#2
Zie onderwerp onder dit onderwerp...  ;)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

erwin

Rdw gebeld, kenteken in dit geval zou geen enkel probleem moeten zijn. Frame moet een goed leesbaar en origineel framenummer hebben, technisch volgens de voorwaarden en er moet een verkoopverklaring getekend door de (vorige)eigenaar bij zitten.
Heb hem inmiddels gekocht, opgehaald en aan de praat gekregen. Het is een ST-50 met een 6-cijferig framenummer: ST50-54****. Gezien de tekst en plaats van het typeplaatje (balhoofd)lijkt mij het een belgische, klopt dit? Kan iemand mij iets meer vertellen over het framenummer? Bouwjaar etc...(ik vermoed 1976) Thanx!

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

erwin

Ik was die info zelf ook tegengekomen op het belgische dax forum, maar toch bedankt!
De vraag om m'n bouwjaar te achterhalen heb ik v/d week ook aan Honda Dld gesteld, zij kwamen daar vandaag op terug met: St50-54**** = bouwjaar 1970!, toentertijd verkocht als model ED (European Direct sales) Zegt iemand dit iets? Heeft dit dezelfde betekenis als EZ wat je ook wel tegenkomt, en wat is de betekenis/vertaling hiervan? in ieder geval deze info direct doorgestuurd naar Honda NL met de vraag of hier een bouwjaarverklaring mee kon worden afgegeven; 2 uur later de officiële verklaring in m'n inbox en de hardcopy is onderweg! Kenteken komt dichterbij, komende donderdag afspraak Rdw voor de keuring.
Grt.

Goldie


als je op de site van cms voor onderdelen zoekt voor een dax, staat het ed type er ook bij, met inderdaad frame nummers ST50-141894 ~ 546507

http://www.cmsnl.com/honda-st50-ed-european-direct-sales_model14545/partslist/

succes
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

erwin

Vandaag bij Rdw geweest voor de kentekenkeuring, de Dax heeft weer identiteit: goedgekeurd en kenteken is onderweg!
Binnen 2 weken: aanschaf, regelen bouwjaarverklaring, technisch in orde maken en keuring. Keuring stelde niet heel veel voor, framenummercontrole, optische check en rollenbank. !En 150 euro lichter natuurlijk.
Volgens Rdw database is het bouwjaar 1974, volgens Honda 1970?! Hij staat in ieder geval op 1970.

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

stekel

Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

erwin

Thanks! Weer een dax op de weg, deze is er een behoorlijk aantal jaren niet op geweest.

Op zich is ie al in goede staat, helaas wel een keer overgespoten (smurfenblauw), dit is wel goed gedaan maar heeft een paar beschadigingen die ik even ga bijwerken. Achterbrug, kettingvleugel en schokbrekerkappen worden opnieuw gespoten in dezelfde kleur.
Velgen tzt nieuwe alu's of originele laten coaten. sterren zijn nu blauw deze worden weer zilvergrijs. Verder wat originele onderdelen verzamelen en tzt een blokrevisie aan een donorblok wat er daarna onderkomt. Voorlopig wil ik hem dit voorjaar en zomer rijdbaar houden. Tussendoor kleinigheden aanpakken. Zoek nog wel een nieuwe buddy (origineel?), frame is niet best. weet iemand een adres?

Goldie


Hey

voor die originele nieuwe buddy kan je ook bij CMS (zie eerdere link) te biecht, maar zijn wel duur.
Is dat teveel voor je, moet je of origineel of nieuw laten vervallen.

ps: Voor 100 euro is ie helemaal gepoedercoat, ws wel minder.

Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

erwin

Citaat van: Gold leader op vrijdag 11 februari 2011 - 13:54

Hey

voor die originele nieuwe buddy kan je ook bij CMS (zie eerdere link) te biecht, maar zijn wel duur.
Is dat teveel voor je, moet je of origineel of nieuw laten vervallen.

ps: Voor 100 euro is ie helemaal gepoedercoat, ws wel minder.

Sven

Thanx, inderdaad erg duur, ik heb toch de plaat gelast en er een nieuwe overtrek overheen gedaan, ziet er weer prima uit.

Kentekenplaat zit erop: D390-XK

Bruyninckx

Hallo,

Ik ben niuwe hier op het forum en ik heb ook een oude Dax (schuurvondst) staan met helaas geen papieren meer :(.
Mijn framenummer is ST50-539026.
Kunne jullie zien van welk jaar hij zal dateren ????
Heb ook al geprobeerd te mailen met honda duitsland voor een verklaring maar kan het emailadrs niet van vinden.
Kunne jullie mij helpen?

Alvast bedankt Delon

Peter van Geelen.

Hi Delon,

Neem dan even contact op met dit adres, die kunnen je vast vertellen waar je je aanvraag naar toe moet sturen. Als je dan reactie krijgt met de juiste richting, kan je dat dan hier even posten? Dank je wel!

Citaat van: bagheera op donderdag 07 april 2011 - 11:39
Zo juist een aanvraag gedaan en ontvangen via customer.service@honda-eu.com. Gewoon je frameno/VIN mailen met een net begeleidend schrijven en je hebt binnen een week antwoord. Werkt dus wel zo simpel...
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.