• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Hij doet het!! (de PC-50 )

Gestart door stekel, vrijdag 25 maart 2011 - 18:14

« vorige - volgende »

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

stekel

De eerste kilometers zijn een feit.....
Ware het niet.....dat hij er mee stopte!
De bougie was roetzwart met een dikke laag meuk er op, volledig dicht geslagen dus.
De carburateur stond goed, beide schroefjes 1 1/4 slag naar buiten en hij liep prima stationair.

Dus wie het weet mag het zeggen....ehh help dus!

Intussen ga ik de reserve carburateur maar eens in elkaar zetten en kijken of die wel goed af te stellen is.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

schwantz34

Luchtschroef helemaal indraaien dat hij net blijft lopen, dan rustig uitdraaien tot hij niet hoger in toeren gaat.
dan staat je luchtschroef goed, en dan de stationair schroef weer terug draaien tot hij netjes loopt.

Verder staat hij te rijk als de bougie zwart is, dus misschien de gasnaald 1 pinnetje naar boven zetten.

Als hij niet stottert op half of vol gas, dan zijn de sproeiers iniedergeval juist.

stekel

Ik ga het proberen......
Dus het pinnetje 1 standje omhoog en de schroeven opnieuw afstellen.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Volgens mij heerst er een soort van kleppenstep virus ofzo... Ik hoop dat je het probleem kunt vinden!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Hmm tja, kleppenstep virus....
Misschien helpt het als ik de gasschuif inderdaad verstel.
Raar eigenlijk.....hij liep altijd prima in deze stand.

Eens kijken of ik het juiste medicijn voor m,n zieke PC-50 kan vinden.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Kleesbees

Lijkt inderdaad wel een virus. Ik had vorige week ook hetzelfde probleem met de PS50. Net als bij peter.
Toch nog maar een keer goed de stationair sproeier doorgeprikt nadat ik dit al eerder had gedaan en loopt nu weer zoals het hoort.
Denk toch dat met de huidige benzine die erg gevoelig is voor verstopping.

Ik heb laatste tijd meerder brommers onder handen gehad die een pikzwarte bougie hadden en daardoor niet meer lopen. Het echt euvel heb ik helaas nog niet goed kunnen vinden. Armer zetten en een nieuwe bougie deed wel het probleem verminderen.
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

stekel

Inderdaad vreemd....

Een 100% nieuwe bougie na een kleine 10 km echt roetzwart.
Een carburateur die volgens het boekje is afgesteld en het motortje liep als een zonnetje.
Toch maar wat gaan experimenteren met de gasschuif dan?
Ik hou jullie op de hoogte.
We zullen dat virus overwinnen!  :omg:
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

schwantz34

je gaf zelf al aan dat je beide schroefjes 1 1/4 slag naar buiten had gedraaid.
dit zijn de standaard begin waardes om ze af te stellen, dus de luchtschroef staat dan zowiezo nog niet goed.

Probeer het eens af te stellen zoals ik in mijn vorige reactie omschreef, dan zou het goed moeten gaan.
Luchtschroef uitdraaien (naar links) tot hij niet meer hoger in toeren gaat lopen, en precies op dat punt stoppen met draaien, dan staat hij goed. dan weer netjes stationair laten lopen.

En even proberen met de gasschuif ;)

stekel

Het was dus inderdaad de gas schuif.......
Er zat nog iets van een circlipje wat het boeltje nog een beetje op z,n plek hield.
Die heb ik dus vervangen en een standje omhoog gezet.
Maar toen.....was ik er nog niet.
Bleek dus dat de hele boel verstopt zat met allerlei meuk.
Kon dus alles opnieuw schoonmaken....

Maarrrr hij loopt weer goed, dus morgen maar weer een proefrit.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Goldie



Woehoe!!

top dat het ws is opgelost!
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Kleesbees

Ik haat meuk die de carburateur verstopt  :pissedoff:
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

schwantz34

Top!
Stond hij dus net iets te rijk afgesteld!
Nu de luchtschroef even goed afstellen en hij zou weer heel netjes moeten lopen! ;)

stekel

Hij loopt inderdaad helemaal goed.
Alleen vreemd dat m,n bougie toch zwart blijft.
Eerst maar eens flink wat kilometers rijden en eens flink warm laten worden.
Misschien dat het dan beter wordt, want ik kan afstellen wat ik wil.....maar hij blijft zwart....
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

stekel

Vandaag maar eens even gestart......zonder choke! En hij liep!
En dat moet ook wel, want morgen heb ik hem nodig....
Even een onderdeel halen voor m,n auto.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.