• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Handleiding "Routes van en naar ..."

Gestart door Peter van Geelen., maandag 09 mei 2011 - 09:09

« vorige - volgende »

Peter van Geelen.

ZORG ER ALTIJD VOOR DAT JE ZEKER WEET DAT DEZE ROUTE MET DE BROMFIETS IS TE RIJDEN!
Handleiding om een duidelijke kaart te maken:

De route uitzetten:


Stap 1.
Ga naar Google Maps en klik op de link "Routebeschrijving"

Citaat


Stap 2.
Zoom nu in op een algemene vertrekplaats vanuit de stad of dorp en klik met je rechter muisknop op die locatie. Kies "Routebeschrijving vanaf dit punt"

Citaat

Op je start locatie staat nu een label (A)
Citaat


Stap 3.
Sleep de kaart nu naar de gewenste eindbestemming en kies een goed algemeen eindpunt en klik met je rechter muisknop op die locatie. Kies "Routebeschrijving naar dit punt"

Citaat

Op je start locatie staat nu een label (A)
Citaat

Nu is het tijd om je route geschikt te maken voor bromfietsen. Je kunt natuurlijk kiezen voor een praktische route, maar ook voor een mooie omweg. Dit dien je wel aan te geven!



Stap 4.
Als je met je muis boven de blauwe lijn hangt, dit is de route, dan zie je een witte stip verschijnen.
Citaat

Nu kan je met je linker muisknop de route "verleggen" en Google Maps maakt automatisch een nieuwe route aan.
Citaat



Loop de hele route na en controleer het nog een keer. Je wilt niet dat je een brommer de snelweg op stuurt ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

#1
Hoe een duidelijke route aan te geven in het topic "Routes van en naar ..."




Stap 1.
Copieer de onderstaande tekst in een nieuw bericht:


Citaat
ROUTEBESCHRIJVING:
Van:
Naar:
Lengte:
Routesoort:
Link:




Stap 2.
Als je je route hebt uitgezet met Google Maps, dan staat er rechtsbovenin een link met de naam "Link"

Citaat


Stap 3.
Copieer de tekst in het veld "Link plakken in e-mail of chatbericht"



Stap 4.
Plak de link (erg lange link) naast "Link:" in je nieuwe bericht. Het geeft niet als het er rommelig uit ziet, dat maak ik wel netjes voor je.



Stap 5.
Vul nu de rest van het formuliertje in en post je bericht!




Als je alles goed hebt gedaan dan ziet het er bijvoorbeeld als volgt uit:

ROUTEBESCHRIJVING:
Van: Hilversum, Rotonde Vreelandseweg - Diependaalselaan
Naar: Loenen aan de Vecht, Centrum
Lengte: 11,3 km
Routesoort: Praktische route, zo direct mogelijk.
Link: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Onbekende+weg&daddr=52.22851,5.03832+to:Rijksstraatweg%2FN402&hl=nl&geocode=FVXPHAMd7IBOAA%3BFZ7xHAMd8OBMACnnHhTdlnLGRzGuyg8_EepH_g%3BFSmpHAMd959MAA&mra=dpe&mrsp=1&sz=17&via=1&sll=52.228417,5.036834&sspn=0.004837,0.009559&ie=UTF8&ll=52.209855,5.022919&spn=0.009677,0.019119&z=16




Succes!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Deze hadden we gisteren ook gebruikt.
Maar wist dus niet de handelingen zoals jij beschreef.
En Barry had al een aardige opzet gegeven met zijn route van het ritje in 't Gooi.
Altijd handig dus.
Maar als je de optie "wandelen" gebruikt (het icoontje dus)
Krijg je ook verrassende routes.
Inderdaad wel even checken of je er wel mag rijden.
( we waren gisteren onderweg naar Hilversum bijna het Franse kamp ingereden)
Daar mag je op de brommer dus niet in... (jammer)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Natuurlijk is het ook bruikbaar om ritten aan te geven, maar het is eigenlijk de bedoeling om routes tussen de grote steden en dergelijke aan te geven. Het duurde voor mij bijvoorbeeld even voordat ik een ideale route -uit- Almere had gevonden haha
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.