• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

FEEDBACK: Overzichtelijkheid van de sleutelhoek

Gestart door Peter van Geelen., vrijdag 10 juni 2011 - 11:21

« vorige - volgende »

Sleutelhoek opsplitsen of niet?

Per onderwerp opsplitsen
7 (100%)
Per jaar opsplitsen
0 (0%)
Niet opsplitsen en laten zoals het is
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 7

Poll gesloten: zondag 10 juli 2011 - 11:21

stekel

Barry zal wel weer in de sneeuw zitten ergens.....
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Lekker sleetje rijden haha

Wat betreft overzichtelijkheid, jouw suggestie klinkt wel goed eigenlijk. Ik zal dan wel een strenger "regime" moeten aanhouden en de oude berichten gaan dan in een archief. De sleutelhoek begint dan met een schone lei. Hier kom ik zeker nog op terug! Goed idee!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Zo, even naar een PC gelopen om het wat meer uit te werken, want anders blijf ik er weer over dubben en dat leidt me af van het werk ;)

Voorstel:

1. Het héle sleutel forum gaat het archief in. Een beetje zoals het huidige berichten archief, dus doorzoekbaar maar niet per jaar verdeeld. Ik denk niet dat dat veel nut zal hebben.
2. De nieuwe sleutelhoek krijgt een nieuwe indeling. Zoals we het nu ook hebben op het verkoop gedeelte. Ik stel voor om het op te splitsen in de volgende onderwerpen: Bedrading en Verlichting - Frame - Remmen en Wielen - Cilinder en Kop - Ontsteking - Versnellingsbak en Aandrijving - Spuit- en Straalwerk
3. De onderwerpen moeten een bondige omschrijving hebben. Dus alleen "cilinder" zal niet meer worden geaccepteerd. Beter is "[SS50] - Hoe verhelp ik een kras in mijn cilinder?" Let op dat ik ook het modeltype in het onderwerp voorstel!
4. Zodra een probleem is verholpen en er een oplossing is gepost gaat het topic op slot. Topics die niet worden beantwoord of geen voldoende feedback krijgen van de vrager, worden verwijderd na een x aantal dagen.

Het geeft heel waarschijnlijk meer werk voor de moderators, maar het lijkt mij op deze manier het meest overzichtelijk worden.

Hoe wordt hier over gedacht en zijn er nog suggesties aan te brengen?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Dus kort samengevat komt het dus neer wat ik al eerder voorstelde.........

Citaat van: stekel op maandag 13 juni 2011 - 11:49
Lijkt mij makkelijker om het op te splitsen.
Helemaal als je een bepaald onderwerp wil opzoeken als je aan het sleutelen bent.
Bijvoorbeeld:
-elektra
-frame en wielen.
-Carburateurs en benzinedelen.
-versnelling, cilinder, koppeling.
Zoiets dus.


Goed idee dus en het wordt dan een stuk overzichtelijker.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

stekel

Alleen is het dus de kunst om geen dingen 2 of 3 x te vermelden.
Dan wordt het een mooi naslag werk om te sleutelen.
Mits je natuurlijk echt iets hebt waar je niet uitkomt.
Dan kun je natuurlijk altijd vragen....
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Goldie

Citaat van: Peter van Geelen op maandag 31 oktober 2011 - 13:42
Zodra een probleem is verholpen en er een oplossing is gepost gaat het topic op slot.


ik weet niet, het kan natuurlijk dat er later toch meer randvragen bij komen, topic op slot geeft dan meer topics die eigenlijk hetzelfde zijn.

Groet

Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

@ Stekel: Dat klopt, het is een samenbinding van verschillende voorstellen en ideen :)
@ Gold Leader: Randvragen kan ik mij voorstellen, maar "vervuild" dat dan niet het originele topic? Heb je misschien een voorbeeld?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie

Citaat van: Peter van Geelen op maandag 31 oktober 2011 - 21:06
@ Gold Leader: Randvragen kan ik mij voorstellen, maar "vervuild" dat dan niet het originele topic? Heb je misschien een voorbeeld?

Nou, gewoon al het feit dat jij bijvoorbeeld vind dat de oplossing gegeven is, maar de vrager of iemand die meeleest er na 1,2,3 weken toch nog een vraag over heeft.
In ieder geval mag het topic pas gesloten worden als de vrager zegt dat hij eruit is gekomen. Zeggen dat hij het snapt is nog niet voldoende.

Het is maar een mening,

Het wordt hier steeds mooier :), dat is wel een feit ;)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Daar heb je wel een punt! (en hier nog een . )  sorry, wijntje xD
Dan denk ik dat het het beste is om het topic in zijn geheel open te laten, want de automatische functies in dit forum ondersteunen niet auto-slotje-na-30-dagen.

Mocht iemand dan toch een ongerelateerde vraag stellen of een vraag stellen die zijn eigen topic nodig heb, dan kan ik het altijd afsplitsen.

Citaat van: Gold leader op maandag 31 oktober 2011 - 21:14
Het wordt hier steeds mooier :), dat is wel een feit ;)

:grin: :grin: :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

En dan nog iets, met de nieuwe opzet maken we een beetje de FAQ functie overbodig. :durr:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie

Citaat van: Peter van Geelen op maandag 31 oktober 2011 - 22:09
En dan nog iets, met de nieuwe opzet maken we een beetje de FAQ functie overbodig. :durr:

mss kan je hem verkopen, sorry witbier  :hurr:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

schwantz34

Citaat van: stekel op zondag 30 oktober 2011 - 17:03
Barry zal wel weer in de sneeuw zitten ergens.....

Nope, die loopt gewoon in Hilversum rond.
Maar hij is wel erg druk de laatste tijd.