• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Motorfiets als Belg op Nederlands kenteken krijgen?

Gestart door tobe, dinsdag 16 augustus 2011 - 16:26

« vorige - volgende »

tobe

Ahoi forumleden!

Ik zit met volgend probleem, ik heb thuis een 125cc motorfiets van 1955 zonder enig document...
Volgens mij is hij de laatste keer ingeschreven geweest in Frankrijk... Maar dat is niet 100% zeker.

In Belgie een motorfiets zonder enig document inschrijven lijkt volledig onmogelijk want het laatste inschrijvingsbewijs van die motorfiets is verplicht om ook nog maar een poging te doen om hem misschien ingeschreven te krijgen... Vreemde situatie  ???

Nu heb ik vernomen dat men in Nederland wél een motorfiets op kenteken kan krijgen zonder enig document indien men kan aantonen dat de motor van voor een bepaalde datum is (2008?). Op mijn blok staat een typeplaatje waar het aantal cc's (125) en het jaartal (1955) vermeld staat...
De oplossing die voor mij eventueel van toepassing kan zijn, is de motor in Nederland op kenteken krijgen, en vanaf dan kan ik hem invoeren in Belgie.
Vermits ik niet de volledige procedure ken van Nederland, wat zijn jullie opmerkingen?
Is dit eventueel mogelijk? Ik vermoed dat ik dan een Nederlander moet vinden die dit wil doen voor mij...  ;) Geïnteresseerden?? :)
Hoe zit het met verzekering, moet die afgesloten zijn vooraleer men een kenteken kan krijgen?
Andere opmerkingen?

Groeten

Peter van Geelen.

Hi Tobe!

Ik ben eens gaan zoeken op de website van de RijksDienst voor Wegverkeer maar kon daar niet de benodigde informatie vinden. Wat betreft de verzekering, zodra je voertuig op een kenteken en op jouw naam geregistreerd staat, moet deze verzekerd worden. Dit kan je omzeilen door het voertuig te schorsen voor een tijdelijke periode. Je mag dan NIET op de weg met dat voertuig. Om meer informatie te krijgen (en deze hopelijk hier weer te delen ;) ) kan je contact met de RDW opnemen:

Bellen vanuit het buitenland
Als u vanuit het buitenland wilt bellen met de RDW, dan kunt u het volgende nummer kiezen:+31 598 39 33 30. U kunt de RDW bereiken via een normale vaste- of mobiele telefoon. Belt u via internet (bijvoorbeeld Skype of VOIP) vanuit het buitenland, dan is het mogelijk dat u om technische redenen de RDW niet kunt bereiken.

Dit is trouwens ook een tip voor nederlanders, het bovenstaande nummer is goedkoper dan hun betaalnummer á â,¬0,10 p/minuut
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

tobe

Ok thanks!
Ik ga de opties allemaal eens bekijken, want in Belgie bestaat er ook "BFOV", een vzw die zich bezig houdt met alles rond oldtimers. En dus ook oldtimers zonder papieren op de weg de krijgen.
Het is een internationale vzw, in Nederland noemt dit FEHAC. Moest iemand intresse hebben, www.bfov.be of www.fehac.nl.
Indien ik meer info heb zal ik het zeker posten.

Groeten