• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Novio na 15 jaar weer tot leven wekken...

Gestart door Tim, dinsdag 18 oktober 2011 - 22:51

« vorige - volgende »

Almar

Nu gas dr bij ! veel plezier er mee !!!
Bij mij zal het nog even duren voor dat de CY weer op de weg is !

Tim

....zo dat is al weer even geleden.

inmiddels de eerste 100 km gereden en daar zijn de eerste problemen dan.

De koppeling zit vast, niet zoals in een ander topic aangegeven dat de veren te slap zijn maar bij mij komt hij helemaal niet meer vrij  :TT:

Als ik de schakelaar in fiets stand zet dan gaat alles goed, maar zet ik hem in rij stand dan komt de koppeling zowel voor- als achteruit niet meer vrij.

Vanavond ga ik het blok maar eens openmaken en kijken of ik iets kan vinden.

Tim

 :TT: :TT: :TT:

Zo even het blok uit elkaar gehaald en inderdaad is de koppeling gesneuveld.....
De voeringen zijn losgebroken van de grondplaat (zie foto).

Ook opvallend is dat er 3! veren uit het blok kwamen.....hmmm....volgens mij moeten dit er maar 2 zijn. Lijkt erop dat iemand (ik???) al eens een keer de koppeling kapot heeft gehad en het blok bij het vervangen niet goed schoongemaakt heeft...

Eerst maar even een pakkingset bestellen en het blok helemaal open maken om te kijken of ik nog meer tegen kom.

Ook moet ik op zoek naar een nieuwe of goed gebruikte koppeling, dus als iemand iets heeft liggen laat het maar weten.

Groet Tim

Peter van Geelen.

Whoa, dat heb ik nog niet eerder gezien! :durr:
Ik heb momenteel geen koppelingetje liggen denk ik, maar ik kan altijd even kijken.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Kleesbees

Da's inderdaad een raar verhaal.
Zover ik weet heeft alleen de oude PC met bovenliggende nokkenas een 3 segments koppeling en
dus ook 3 veren.
Gebruikte koppeling heeft de viertaktschuur nog zat liggen.
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

stekel

Ik heb nog 2 oude PF blokjes liggen....
In 1 van de 2 zal vast nog wel een koppeling zitten.
Ik hoor het wel van je.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Ik heb nog even gekeken, maar ik heb helaas geen koppeling meer over.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Tim

Peter bedankt voor de moeite, en Stekel dat is mooi en ik zal eraan denken.

Ik heb toch besloten dat ik de motor nu helemaal uit elkaar haal om te kijken of ik niet nog meer gekke dingen tegen kom...
   
Als ik het blok open heb zal ik wel weer een foto plaatsen.

Tim

Zo, weer een paar stapjes verder.....

Kopje is naar een revisie bedrijf en al weer bijna klaar (alleen de nieuwe klepjes er nog in)
De rest van het blok ziet er nog goed uit en voelt ook nog goed, dus daar doe ik niets aan.

Nu alleen nog nieuwe onderdelen voor de koppeling vinden (heb Stekel al een PB gestuurd) en dan kunnen we weer verder..

stekel

Als ik weer thuis ben graaf ik het meteen op voor je. ;)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Tim

 :smile: :smile: :smile:

Hij rijd weer

:smile: :smile: :smile:

Een paar weken geleden een 2e hands blokje op de kop kunnen tikken, hier de koppeling uit overgezet, kopje heeft 2 nieuwe klepjes, nieuwe zuigerveren en een paar nieuwe pakkingen en hij doet het weer :smile:

En hoe.......

Wind tegen 45 op de teller en wind mee.......... :durr: :durr:  65.  :durr: :durr:

Net even de eerste 20 kilometer gemaakt en hij spint heerlijk, alle rare geluiden welke voorheen uit het blok kwamen waren waarschijnlijk afkomstig uit de koppeling. Morgen maar eens warm aankleden en een iets langer ritje maken.

Groet Tim

Goldie



Vet cool!,  :yarr:

nu nog actie foto's als bewijs  ;)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

schwantz34

Heb laatst ook aan een novio gesleuteld! blokje liep ook rond de 60/70, aardig rap!
Helaas moest hij begrensd worden op 25/30 omdat de eigenaar hem als snorfiets wou laten keuren.
Dus heb een busje boven de gasschuif geplaatst. kan nu geen vol gas meer geven.

Peter van Geelen.

Mooi dat het het werkt, Tim! Nu veilig rijden en vandaag niet van de weg af waaien! xD
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.