• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

70cc setup

Gestart door niels, vrijdag 28 oktober 2011 - 16:26

« vorige - volgende »

niels

Mijn SS50 heeft een 70cc setup ben ik achter,
Wat is er zoal aangepast om met deze setup te rijden?
of is alles gewoon standaart te houden als er een 70cc op zit??
ik bedoel dus stroom enzo?

butt head

70cc 50kop plug&play.
70cc 70kop plug&play
meer cc is aan te raden om een grotere olie pomp te monteren.
als je boring groter is dan 52mm moet je de carters op boren.


kwa stroom voor ziening hoef je niets aan te passen. of je nou een honda 50cc of een honda 110cc rijd de stroom voor ziening is het zelfde.

als je de lampjes door branden dan is het handig om een spanings regelaar te monteren. kan je het beste een 3 polige pakken voor het 6v systeem.
die monteer je tussen de gele draad. op 1 de toevoer ontsteking op 2 de af voer draadboom op het massa symbool maak je een draad naar het frame.

Peter van Geelen.

Citaat van: butt head op vrijdag 28 oktober 2011 - 17:52
70cc 50kop plug&play.
Klopt, maar vergeen dan ook niet een zuiger met aangepaste kop te kopen.

Citaat van: butt head op vrijdag 28 oktober 2011 - 17:52
70cc 70kop plug&play
meer cc is aan te raden om een grotere olie pomp te monteren.
als je boring groter is dan 52mm moet je de carters op boren.
Ik heb voor mijn 90cc een 120% pomp als ik mij niet vergis. Lang geleden alweer haha.

Mijn SS50 draait op 12 Volt, maar dat heb ik alleen gedaan om meer licht opbrengst te hebben in de bergen.
Verder is het niet nodig om van 6 naar 12v te gaan. En eerlijk gezegd, een goede lichtspoel, juiste bdrading en een goede 6v lamp moet dik voldoende zijn.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

schwantz34

ik vond het op mijn SS toch wel een heel verschil hoor, 6v naar 12v qua licht!
wat een schijnwerper!

butt head

Citaat van: schwantz34 op zaterdag 29 oktober 2011 - 11:47
ik vond het op mijn SS toch wel een heel verschil hoor, 6v naar 12v qua licht!
wat een schijnwerper!

dat zonder meer.
met 6v kan je nog prima uit de voeten. het is mooi makkelijk als je een sleepi eye monteerd dan kan je in het donker nog te stand van de koplamp aan passen. verder vooruit schijnen of dichterbij.
in het donker zette ik hem altijd op groot licht en trok de koplamp een iendje omhoog dat hij verder weg scheen. dan was het niet zo levens link als je met 80 over een donker fiets pad kwam knallen. en als er een auto aan kwam drukte ik hem even omlaag dat hij niet ver weg scheen.
ik denk dat je grootlicht van een 6v ss kan vergelijken met klien licht van een auto.
voor ik mijn ssje in de kreukels reed had ik 12v verlichting en ik vond om eerlijk tezijn de licht opbrenkst tegen vallen.

berre

ik heb op men cb50 een 6v halogeen zitten geeft ook lekker veel licht  :grin: