• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

achterbrug

Gestart door niels, zaterdag 29 oktober 2011 - 09:13

« vorige - volgende »

niels

ik was aan het zoeken voor een oplossing van mijn achterbrug.
deze is licht roestig en de binnenkant zit was losse roest.
dit hoor ik als ik er mee schud.
Ik zit er aan te denken om de achterbrug een nacht in de hg roestoplosser de leggen.
dan kan ik div extra gaatjes boren in de brug(niet zichtbaar)
Hem daarna laten drogen.
en dan door de gaatjes met een sproeikop van 360graden in te spuiten met tectiel,
is dit een goede actie of zijn er andere optie?
ik kon met de functie zoeken niet veel vinden hierover.

Peter van Geelen.

Het klinkt op zich niet verkeerd, maar let er op dat dat hg spul niet te agressief is en bovenal, dat je je achterbrug heel goed inspecteert nadat de roest is verwijderd. Let er goed op of je brug nog sterk genoeg is.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

En tectyl is op zich ook helemaal niet verkeerd.
Als je met de heteluchtfohn (verfstripper) je achterbrug wat warm maakt (niet zo heet dat de tectyl wegbrand), komt het (bijna) overal.
Gebruik daarvoor blanke tectyl.
Af laten koelen en de buitenkant goed schoonmaken.
En natuurlijk niet te veel gaten boren.
Succes
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

niels

ik heb zitten tikken op div plaatsen maar hij is niet doorgerot.
dus ik denk dat het wel moet gaan lukken
deze achterbrugjes kun je denk ik niet meer nieuw kopen?
de meesten moet aan worden gelast?
of is er een replica te-koop of van een ander type brommer die eronder past??

stekel

Ze zijn nog wel te krijgen hoor.
Imi en origineel, maar aangezien je brug nog goed is....
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

niels

ok dat wist ik niet,
ik vroeg het voortijdig aangezien ik mijn brugje nog geheel kaal ga maken en je nooit weet wat er onder de verf bagger zit, :durr:
voor ik dan zeer veel tijd en laswerk in de brug ga zetten ,en ik weet dat ze te-koop zijn de keuze makkelijker maakt.

stekel

Aangezien je hem helemaal kaal gaat maken, kun je straks goed zijn wat de staat er van is.
De achterbrug van mijn ss-je is ook roestig en smerig, maar zeker niet rot.
De kans dat er wat mee is, is dus klein.
Maar kijk hem even goed op eventuele scheurtjes.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

niels

met scheurtjes bedoel je bij de verbindingen?

stekel

Ja...waar je wiel zit, en je kettingspanners, de bevestiging van je veren, en waar hij aansluit op je frame.
Je maakt hem toch kaal, dus kijk hem even na.
Het is een kleine moeite.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

niels

ok bedankt ,ga ik zeker nakijken.
ik zal ook een foto maken als hij kaal is gemaakt en hier plaatsen.

stekel

Prima! Succes met het strippen!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

butt head

ik zou er wel aan denken om er tectiel of antiroest olie in de achterbrug laten lopen puur voor de bescherming dat hij niet verder gaat rotten.
als je zeker wil zijn dat hij niet op het punt staat van door rotten kan je hem altijd laten stralen. die jongens blazen er met 8bar zand tegen aan. als het ijzer dan te dun is dan komen er gaten in. ga dit niet doen met een nieuwe imi brug want dan heb je er gelijk gaten in zitten. die jongens gebruiken blik van soep blikken. ik heb daar nog wel een mooi exemplaar van liggen.

dus als je voor een nieuwe brug gaat probeer een origineele te krijgen. ook al zijn ze dubbel zo duur als een imi.

andre562

ik zou geen tectyl gebruiken maar ML, dit kleeft goed en is speciaal voor holle ruimte's, bij de spuitbus word een slang geleverd, met sproeikop..

Als je dan een gaatje ter grote van deze sproeikop boort, kun je overal komen in de brug..