• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

cilinder vraag

Gestart door niels, zondag 30 oktober 2011 - 07:45

« vorige - volgende »

niels

Ik zit nog met een vraag,
op het andere forum kreeg ik er geen goed antwoord op behalve de mededeling goed te zoeken op het forum?

ik wil mijn voetcilinder terug plaatsen.
als je tegen mijn cilinder kijken zit er links onder een klein gaatje van de olie aanvoer.


Nu moeter er ook een vulbus tussen de carter en de voetcilinder.
in het werkplaats boek(peter bedankt :grin:) staat dat aan de kant van de olie aanvoer, links onder dus.een vulbus moet.
is dit een rond gesloten busje?en belemmerd dit niet de aanvoer van olie??

Peter van Geelen.

boven dat gaatje wat je aanwijst, komt niets meer dan de voetpakking en een rubber ringetje.
het vulbusje waar je over spreekt schuift -over- het tapeind heen.

:)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

#2
Nog even ter verduidelijking:

1. Vulbus helemaal naar beneden tot ongeveer halverwege in het blok
2. Pakking naar beneden
3. Rubber ring in de voetpakking duwen, zo dat deze er niet uit kan vallen, dus gebruik een klein beetje vet.
echterrrr, nu ik het even zit te bekijken, ben ik niet zo zeker van punt 3 xD

Geen ring bij punt 3, net gezien op een nieuwe pakking  :hurr:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

niels

#3
bedankt !! maar de vulbus komt dus tegen de carter helft aan? en dan de paking en dan de cilindervoet er over schuiven !maar sluit hij dan niet de pakking sparing af?sorry als ik dit nog niet snap :pain:

als je in het blok de carter bedoeld?dan kan het busje daar dus Niet in !!!

Peter van Geelen.

Busje, zoals aangegeven in de foto met "1" zou tot ongeveer halverwege in het carter moeten kunnen schuiven. Als het niet past, is de opening misschien vuil?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

niels

Kan ik die bus niet gewoon weglaten ???

Peter van Geelen.

neen ;)

(ik heb ook even visite momenteel, dus ik kan even niet verder helpen. Kijk nog eens goed op de tekening/boek hoe die busjes zitten en maak alles goed schoon ;) )
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

niels

hier is dus te zien dat links zowel onder als bover dicht zijn?rechtes is hij onder en boven gewoon open en kan het busje er in tot half het blok?


Uploaded with ImageShack.us

Kleesbees

De pasbusjes moeten aan de rechterkant boven elkaar gemonteerd worden.
Dus niet bij de olietap.
Tussen de kop en de cilinder moeten ze linksboven en rechtsonder gemonteerd worden.
Als je de busje niet monteert is de kans groot dat de cilinder niet recht gemonteerd word en zal de zuiger scheef inslijten.
Bij de kop bestaat de kans dat de zuiger tegen de kop aan stoot.
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

niels

dan komt er dus aan de rechterkanr 3 busjes???
voet 2stuks en kop 1 stuk?

butt head

nee 2 tussen carter en cilinder. 2 tussen cilinder en kop.

niels

ok het is gelukt bedankt allemaal,,
ik heb 2 aan de rechterkant bij de voetcilinder gezet.
en op de cilinder kom 1 links boven en 1 rechts onder
is goed gelukt.

stekel

Toch wel handig he?......zo'n forum  ;)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

niels

en handig dat de leden behulpzaam zijn en vaak direct een reactie willen en kunnen geven.
bedankt hiervoor,,, :grin: