• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

[SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen?

Gestart door niels, zondag 30 oktober 2011 - 18:51

« vorige - volgende »

niels

ik wilden vandaag mijn cilinderkop met belgom aanpakken.
tot mijn schrik ging dit niet??
hij blijft vuil en niet glimmend???
kan ik dit ergens mee schoonmaken?staalwol hielp oook niet?
mischien een dremeltje??

butt head

ik heb destijds die glimmende cilinder kop van mij gewoon op het blok laten zitten. de boormachiene met een lappenkop gepakt en vlink er over heen zitten rossen met dat ding en een overdosis belgrom. duurde wel heel lang voor ik hem aan het glimmen had.
en de kop was geen origineele honda kop maar een imi die zijn soms wat gladder gegoten dan de honda koppen.

lappenkop/polijstschijf

niels

hier is mijn cilinder kop te zien.


Op deze mijn spruitstuk.en de cilinder ziet er hetzelfde uit !



Uploaded with ImageShack.us

stekel

Ik heb m,n cilinderkop gepolijst met een groene pannenspons aangepakt.
En daarna met de lappenschijf en Belgom.
Maar het is een hoop werk.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

butt head

zo als ik je blokje bekijk zou ik eerst even met dasty hem ontvetten. er op spuiten schrobben en schoon spoelen.
dan met een beetje scotch brite het vuil weg poetsen wat er nog op zit. daar mee maak je hem ook wat gladder.
dan met de lappen kop en belgrom goed op poetsen.

niels

goede tip ,ga ik morgen halen.

Peter van Geelen.

Vergeet niet dat het een zacht materiaal wat over de loop van de jaren gepatineerd en ruw is geworden. Effe een lappie er overheen halen gaat niet werken en het zal flink wat werk kosten. Het resultaat daarna is er dan ook wel naar. Let je er wel op dat wrijving hitte veroorzaakt waar je je aan kunt branden?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.