• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

[SS50] Motor loopt slecht

Gestart door rogier, maandag 21 november 2011 - 22:03

« vorige - volgende »

rogier

heuy

zoals de titel al zegt loop mn ss (bamiblok 70 cc) slecht. Hij startte al een tijdje slecht, kwartier kicken voordat ie aanging en aanlopen ging ook niet soepeltjes. eerder liep hij rond de 90km/h maar de laatste tijd loopt hij maar rond de 60 km/h.  heb de carb al paar keer schoongemaakt zonder resultaat. hij krijgt genoeg benzine. ook heb ik al 2 andere carbs geprobeerd met choke ook zonder resultaat. Heb de bougie schoongemaakt en ook al vervangen wat ook niet heeft geholpen, terwijl hij wel goed vonkt. heb ook al gekeken op valse lucht wat ook niet het geval is! :TT: heb ook gekeken naar de cdi ontsteking en deze stond prima.. Ik weet niet meer wat het kan zijn..

Hoop dat iemand van dit forum een idee heeft.

gr



Edit: Titel aangepast naar de nieuwe standaard

Peter van Geelen.

Hi Rogier,

* Wat is er gebeurd tussen het moment dat het blok 90 en 60 liep?
* Als het blok eenmaal gestart is, komt deze daarna wel goed op toeren?
* Welke kleur had de bougie toen je hem eruit haalde?
* Welke kleur had de vonk van de bougie?
* Heb je de klepspeling ook gecontroleerd?

Je zegt dat de CDI afstelling goed is, waar baseer je dat op? Weet je zeker dat de pickup-coil niet is verschoven?

Mogelijkheden kunnen zijn:
Onsteking: Bougiedop en/of kabel zijn aan vervanging toe en probeer eens een andere bobine
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

rogier

hoi
*daartussen is niks gebeurt met de brommer hij begon steeds langzamer te rijden
*hij kwam wel in toeren
*de bougie had een bruine kleur
*de vonk was blauw
*de klepspeling had ik ook al gecontroleerd en die was ook prima
*als het vliegwiel op T stond, wees in de kop het tandwieletje(het rondje) naar voren. De pickupcoil zit vast die kan volgens mij niet verschoven zijn..

Kun je op een of andere manier controleren of de bobine/ kabel goed is?
Kan het ook iets te maken hebben met compressie?

Peter van Geelen.

Okee, dat klinkt dus allemaal okee.

Tja compressie. Zonder een echte compressiemeter kan je eigenlijk alleen op je gevoel afgaan. Bij mij gaat de boel los als ik het blok met de hand op de kickstarter kan starten.

Compressie: Koppakking of Zuigerveren. Het kan nooit kwaad om beide eens te vervangen als ze er al lang in zitten. Begin daar eerst maar eens te kijken.
Bobine: Geen idee hoe een kabel of dop getest kan worden. Bobines veroozaken in mijn ervaring meestal nooit problemen en gewoon even een nieuwe kabel en dop kopen is niet duur.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

rogier

ik kan heel makkelijk de kickstarter naar beneden drukken met mn hand,misschien is het dan toch de compressie.
ik heb mn bobine doorgemeten, ik had op internet gevonden dat hij tussen de 3 en 4 Ohm moet zitten. Mijn bobine gaf 3.90 aan dus zal deze wel goed zijn.

Dan ga ik de kop/cilinder maar loshalen en kijken of ik daar iets kan zien.

Peter van Geelen.

Citaat van: rogier op woensdag 23 november 2011 - 00:17
ik kan heel makkelijk de kickstarter naar beneden drukken met mn hand,misschien is het dan toch de compressie.

In dat geval is het inderdaad de boel loshalen. En als je het dan doet, doe het goed.

1. Vervang de zuigerveren
2. Vervang je koppakking
3. Slijp je kleppen opnieuw in

Succes en laat even weten hoe het afgelopen is :)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

schwantz34

Zou best kunnen dat je een gebroken zuigerveertje hebt!
maarja, dat zie je vanzelf wel als je het loshaalt, dus eigenlijk is mijn post een beetje nutteloos. :yarr:

rogier

nou hij doet het weer :grin: ik weet niet wat het geweest, de pakking en een ringetje waren wel raar vervormt dus misschien was dat het.

schwantz34

mooi om te horen!
Rijden met die SS! ;)