• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda collectie!

Gestart door Harry, woensdag 29 februari 2012 - 12:27

« vorige - volgende »

stekel

Ik check het maar even....voor de zekerheid... ;)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Vertel dat die lui die denken dat een bami blok monteren is de oplossing voor een niet werkend orgineel blok. :hurr:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Harry

Ik zal op het forum zitten als ik de chaly uitlaat! Wie weet  rijd ik wel door de straat heen :grind:

die lui zijn niet meer te helpen.. die zien de schoonheid niet in van origineel honda!
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

stekel

Een niet werkend orgineel blok kun je weer werkend maken hoor....
Kom maar langsrijden hoor, zorg ik wel dat er een bak koffie staat!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Harry

Komt voor elkaar! een bak koffie gaat ér altijd wel in!
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

stekel

Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Harry

Nou ik heb een begin gemaakt aan de " Hart-transplantatie" van de Chaly.
Heb wat foto's van onderdelen gemaakt. En ook van het begin en hoe de chaly er nu bij staat!

Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

stekel

Dat ziet er "kaal" uit zeg!
Maar wel mooi dat er allemaal nieuwe ondelen opkomen.
Ik ben benieuwd......
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Harry

Ja ze is helemaal ontleed! Inderdaad behalve de remlichtschakelaar en de koppelingskabel allemaal originele honda onderdeeltjes!
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Harry

Ben een beetje aan het balen.. ik heb het motorblok verwisseld en ook de originele ontsteking die eerst op mijn  chaly zat.. alleen nu krijg ik geen vonk meer.. misschien de condensator kapot?
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

schwantz34

Dit kunnen de oorzaken zijn:

Puntjes niet goed gesteld (oplossing: eventjes goed stellen)
Bougie kapot (oplossing: even een ander bougietje proberen)
Bobine kapot (oplossing:bougie in de boudiedop doen, en deze op het blok houden en dan aankicken en kijken of er een vonk komt, zo niet, als u die heeft een andere boegie aansluiten en kijken of die wel werkt)
Draadje vanaf de ontstekings spoel los? of raakt deze aan de binnenkant het vliegwiel?
puntjes versleten?
Condensator kapot? vonkt hij wel tussen de puntjes?
Contact slot wel omgedraaid?

Harry

Inderdaad had de punten verkeerde gesteld! was even vergeten dat ik de grond plaat had schoongemaakt en daardoor misschien zijn verscheen probleem in iederggeval opgelost:)
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Harry

Ik snap er niks meer van op dit moment helluP!

Ik heb:
Motorblok 4 versnellingen 70 cc met een 5 bak kop erop.
Carburateur 18 mm met sproeier 76


Ik heb gecontroleerd op valse lucht dat is er niet.

Als ik hem aantrap dan loopt hij hoog in toeren echter als ik gas geef dan valt hij uit. Als ik rustig aan gas geef dan gaat ie nog hoger in toeren maar hij klapt ook uit de uitlaat dan laat ik het gas los en loopt hij een klein beetje terug in toeren maar nog steeds hoog.

Moet ik een grotere sproeier tussen de 80 en 90 ?
Moet ik iets stellen met de kleppen ? Heb ze gesteld met een koude motor op 0.05.

Hopelijk heeft iemand een oplossing!
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

stekel

Heb je donderdagmiddag tijd?
Stuur maar even een PM met je adres, dan ga ik proberen je te helpen.
Ik hoor het wel van je.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Citaat van: Harry op dinsdag 13 maart 2012 - 21:35
Ik snap er niks meer van op dit moment helluP!

Ik heb:
Motorblok 4 versnellingen 70 cc met een 5 bak kop erop.
Carburateur 18 mm met sproeier 76


Ik heb gecontroleerd op valse lucht dat is er niet.

Als ik hem aantrap dan loopt hij hoog in toeren echter als ik gas geef dan valt hij uit. Als ik rustig aan gas geef dan gaat ie nog hoger in toeren maar hij klapt ook uit de uitlaat dan laat ik het gas los en loopt hij een klein beetje terug in toeren maar nog steeds hoog.

Moet ik een grotere sproeier tussen de 80 en 90 ?
Moet ik iets stellen met de kleppen ? Heb ze gesteld met een koude motor op 0.05.

Hopelijk heeft iemand een oplossing!

Eerst maar eens naar de carburatoeter kijken:

* Heb je wat veranderd aan de gasnaald hoogte?
* Draai de stationair schroef geheel terug totdat de gasschuif helemaal "op de bodem" staat
* Mengselschroef helemaal IN draaien en dan 1 1/4 slag uit draaien

Laat het maar even weten :)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.