• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Project Novio

Gestart door Stefan, donderdag 24 mei 2012 - 09:28

« vorige - volgende »

Stefan


Stefan

ziezo men frame is binnen.. zal binnen een paar dagen gefixed worden door een vriend, gesponsord door ArcelorMittal ;)

stekel

Kijk, dat zijn berichten....en nog een sponsor ook!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Stefan

Nu men frame onder handen genomen wordt door de beste staalarbeiders van ArcelorMittal ( ;)) is er wat tijd over om samen met de schoonvader eens het motorgedeelte te bekijken !

Carburator

Eerst de carb, deze had ik al volledig gestript en gecleaned met wat benzine, maar er doet mij 1 ding twijfelen nl. de dichtingsring (of wat de goede benaming ook is)
Deze ziet er nu zo uit



Nu luidt men vraag, moet dit stuk de hele kamer afdichten of ziet dit er normaal uit volgens jullie ? :)

Cilinder + kop





mooi zwart laagje, maar voor de rest ziet deze er nog best ok uit ! Enkel de zuigerveren vervangen lijkt hier voldoende



Lekkere vlakke schacht toch :)



Klepjes lijken wat veel speling te hebben, na wat zoekwerk in de manual moeten deze op 0,05mm komen, alleen hoe moet ik nog uitzoeken



De pakkingen hebben ook hun beste tijd gehad, maar deze worden dan ook vervangen in het gehele setje..

Nu ligt ie dus mooi gedeeltelijk open (verder gaan we in eerste instantie niet),en wordt het tijd om het eens allemaal mooi te laten blinken ! Hiervoor heb ik een industriële (agressieve) ontvetter en een bio-ontvetter voor gekregen. Iemand ervaringen hiermee ?

Ziezo, alweer een update.. Het project loopt tot nu toe lekker vlot, en gaandeweg leer ik er steeds meer van bij. Heel leuk om te doen
En dan nu men eerste bestellingkje samenstellen ;)

stekel

De pakking op je carburateur ziet er goed uit hoor.
Het ziet er wat anders uit dan dat ik er op heb, maar hij zal ongetwijfeld afdichten.
De Carb. zelf ziet er ook keurig schoon uit.
Spuit je kop en cilinder eens goed in met remmenreiniger en steek dat vervolgens aan....
Even goed schoon laten branden en het resultaat is geweldig!
Even na borstelen met een staalborstel en het ziet er weer uit als nieuw!
Het stellen van de kleppen kan je terug vinden op het forum met de zoekmachine, dat is al best vaak beschreven en een vrij eenvoudig klusje.

Leuk project en hou ons op de hoogte!
Succes!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Goed, ik was wellicht wat te snel met het aanbieden van een ontstekingsdeksel kapje. Net als wat andere onderdelen is het stapeltje kapjes ook verdwenen... sorry  :shame:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Stefan

Citaat van: Peter van Geelen op donderdag 07 juni 2012 - 10:41
Goed, ik was wellicht wat te snel met het aanbieden van een ontstekingsdeksel kapje. Net als wat andere onderdelen is het stapeltje kapjes ook verdwenen... sorry  :shame:

Ach geeft helemaal nix, al bedankt voor het voorstel :) Ik zal wel proberen deze bluts er uit te krijgen, lijkt me niet zo'n moeilijke opgave..

Ander nieuws, heb net telefoon gehad dat men frame gelast is, dus als het meezit ga ik er vanavond nog om ! Dan wordt het enkel wachten op wat beter weer om te beginnen met spuiten...

Stefan

#22
Heb er een tijdje over nagedacht, nu neig ik meer om 't frame en onderdelen te laten stralen, metalliseren en poedercoaten. Het is dan zowiezo beter en mooier gedaan en zal toch ook meer bestand zijn tegen vanalles..

Nu alleen nog bedrijven vinden die dit doen in de buurt en voor een schappelijke prijs :)

Goldie

hier hoor ik goeie dingen over, je zit dan in Belgie, maar mss heb je wat aan die prijzen.....
http://www.gerritsen-coatings.nl/Home.aspx

succes
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Stefan

Citaat van: Gold leader op dinsdag 19 juni 2012 - 14:51
hier hoor ik goeie dingen over, je zit dan in Belgie, maar mss heb je wat aan die prijzen.....
http://www.gerritsen-coatings.nl/Home.aspx


Hey thx for die link, was inderdaad handig om een soort richtprijs te hebben :)

Had al een bedrijfje in de buurt gemaild voor een offerte en i quote
Citaatvoor het stralen, metalliseren en poederlakken twee lagen ral kleur naar keuze en in stock ramen we de prijs op € 150
Opgelet het originelen kleur is niet altijd perfect te vergelijken met een ral kleur maar is wel de goedkoopste.

wat me dus best te doen lijkt. Van het RAL kleur wist ik al, maar ik denk dat RAL 5012 (lichtblauw) hier 't dichtste bij het origineel komt.

Dusssss, ff snel een afspraak maken en knallen met die handel :)

Henk.Veen

Tip: Als de Noof wat wankel op de standaard staat is het voldoende om een dikkere pen te nemen, de gaten in het frame zijn vaak wat uitgelubberd. ik dacht origineel 10mm, dan ga je naar 12mm. Staat is weer als een muur!

Stefan

ff een updateje houden..

Zo ziet het nieuwe stukje eruit, aardig mooi gelukt lijkt me toch ?!  :smile:





En nogmaals het motorgedeelte, enkel nu heel wat properder..
Pakkingen en zuigerveren vervangen, olie ververst, ontstekingstijdstip en kleppen gesteld.. ook een beetje die bluts uit het deksel kunnen halen..
Ben best tevreden hoe 't er nu voorkomt  ;)








Peter van Geelen.

Mooi gedaan en het blokkie ziet er ook weer knap uit! :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Ziet er weer keurig uit!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Stefan

hehe thx !  :grin:

misschien dat ik men frame-onderdelen deze week nog kan binnensteken bij de spuiter van dienst, anders wordt het maandag aanstaande..

resultaten en pics volgen zowiezo !