• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Project Novio

Gestart door Stefan, donderdag 24 mei 2012 - 09:28

« vorige - volgende »

Stefan

Citaat van: Stefan op dinsdag 03 juli 2012 - 10:55

misschien dat ik men frame-onderdelen deze week nog kan binnensteken bij de spuiter van dienst, anders wordt het maandag aanstaande..


update

mja een beetje vertraging wegens verlofperiode van de spuiter ! :D

't zal dus al voor augustus worden, maar vanaf ie gespoten is kan 't best snel gaan uiteraard !

Stefan

Gaap... *oogjes gaan klein beetje open*

Tijd om wakker te worden na een zomerslaapje !
En hoe !

Toen ik al dan niet bekomen was van alle reisjes (zowel privé als business) lag er dit op mij te wachten...



Als een kind met sinterklaas vloog ik er natuurlijk op af en wat kwam er daar allemaal uit !







jaja lekker strak in 't pak :D

maak jullie borst maar nat kerels, Stefan begint er weer aan ;)

Peter van Geelen.

Zo! Lekker hemelsblauw! :grin:

Succes met opbouwen!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Dat ziet er erg "blauw" uit.
Strak hoor! Nu het leuke werk.....het opbouwen.
Succes!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Stefan

#34
Update September : Nieuwe Spulletjes ! en wat oude zooi

Grijze wolken stapelen zich op boven het Belgenlandje, kleine buitjes en stormachtige wolkbreuken wisselen elkaar af terwijl 's ochtends de kachel wel al terug aan mag.. Jawel de herfst is in 't land. Veel tijd om te knutselen lijkt mij !

Oude zooi

Vanwege de moeilijkheden om aan deftige spatborden te geraken voor de noof, is er maar besloten om te roeien met de riemen die we hebben.. En uiteindelijk, de schade valt best nog wel mee (als je wat handige mensen in je vriendenkring hebt, deze keer de schoonfamilie!).

ff uit elkaar gehaald.. Wat een moeite en enkele krachttermen heeft me dit gekost, die dingen zaten vast met borgmoeren, lekker..



Bon, in eerste opzicht is het nog vrij deftig materiaal hoor, nog overal een stevig spatbord, met uiteraard enkele pijnpunten van de ouderdom.. Zoals ;



Het voorspatbord zoals je kan zien heeft wat last van de ouderdom rond het midden, waar de verstevigingen ingedraaid zaten like a boss.. met alle gevolgen vandien.. Maar goed, schoonvader is best handig met de las, dus die zag 't helemaal zitten. Lucky me  :hurr:



Het achterspatbord is doorgeroest op het bevestigingspunt aan het frame, ook nix dat de daddy in law niet kan fixen.. Lucky me (2)



Stukje van de voorvork opgeschuurd, komt wel terug in 't zilvergrijs, no probs...



Nu had ik een speciaal productje gekocht voor roestverwijderen, dus moest ik 't toch ff proberen natuurlijk..Ik ben nu eenmaal een chemicus van opleiding :).  Zoals je kan zien is de onderste stang nog onbehandeld, de bovenste heeft 't al een beetje op zich gehad.. Maar kijk wat er gebeurt als ik het productje voor een minuutje laat inwerken en dan afwrijf met een sponsje..



Dik OK ! Nu weet ik wel of ik deze zo ga laten, of toch maar es in de zinkspray en/of zilververf ga zetten.. iemand een gedacht ?
Dan ook maar ff het productje geprobeerd op de stuurstang en die 2 versierseltjes aan de voorvork..





BLING BLING !! Hier ben ik dus best wel tevreden van !
ff tussendoor een kleine blik op de 'werkvloer'



En nu kwam ik vandaag thuis, lag dit op me te wachten



Wooooow... Dinsdag besteld en betaald, deze vrijdag afgeleverd.. Dus ik ben best een tevreden persoon, it's nice when things go your way :)
Een doosje van Coosje Matsers en een doosje van Loef, allebei goed werk geleverd !

Had trouwens iets vergeten bestellen bij Masters, en had 't die avond nog erna besteld, waardoor ik opnieuw verzendingskosten moest betalen. Nu ja geen probleem voor mij eigenlijk, was men eigen fout nu eenmaal.. Maar nee, zat er in de doos nog wat contant geld om die dubbele verzendingskosten terug te betalen, echt leuk eerlijk van die jongens..



Tadaaaaa ! Knutselgerief ligt klaar !
Wie alle onderdelen kan opnoemen krijgt een biertje ! :D

stekel

Dat is even een fijne Japanse puzzel!
Mooi hoor, allemaal nieuwe spullen...(dat werkt erg fijn!)
Ik ben erg benieuwd hoe de spatborden er uit komen te zien.

De zilvergrijze delen van m,n PC-50 heb ik eerst behandeld met alu-zinc spray van motip.
Deze spraypaint is ook hitte bestendig tot zo,n 450gr, dus eventueel ook handig voor je blok.

Omdat het resultaat precies was wat ik wou, heb ik het daarna afgewerkt met 3 laagjes blanke lak (spuitbus, ook motip.)
Misschien handig om even een proefstukje te maken, dat heb ik dus met de kroonplaat en de koplamp oren gedaan.

Tja...alle nieuwe spullen opnoemen voor een biertje???
Ik hou het kort...65% Novio!
(het was maar een poging)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Niks fijners dan een doos met mooie nieuwe onderdelen binnenkrijgen! Gaat de goede kant op, Stefan! :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Bert

Het ziet er een mooie projectje uit!
Zijn de onderdelen origineel Honda?
Zijn er eigenlijk nog originele onderdelen te verkrijgen?

Goldie

#38

Er zijn nog originele Novio onderdelen verkrijgbaar.
Kijk maar bij deze winkels:

http://www.4-stroke.net/en/links/25-nl-onderdelen-bedrijven

Ik denk dat je het meeste succes zal hebben bij:
www.4taktwinkel.nl
www.loefbromfietsen.nl
www.leertouwer.com

tweedehands zal de www.viertaktschuur.nl vast wel iets hebben liggen. Ze hebben meer dan er op de site staat.

Eerst uitgebreid rondkijken kan je een hoop geld schelen!  :durr:

Succes
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Bert


Stefan

ff een kort updateje tussendoor ;

De spatborden hebben net de laatste laag verf gehad, en de wielen hebben nieuwe assen en banden (lekkere M45's, wat een werk om ze erop te krijgen :))

Maar vandaag ging 't iets lastiger... zo was ik aan de voorvork bezig, en merkte dat men vering en onderstangen niet meer vlot in de vork gaan  :dizzy:
Ik kan zo door de vork kijken en zie niks echt problematisch in de weg zitten, dus vraag ik me af wat er gaande is.. Alles nog es proberen proper zetten en opnieuw proberen dan maar volgende keer...

Ook had ik gemerkt dat ik de balhoofd cups boven en onder erop had laten zitten als ik alles heb laten poedercoaten, waardoor ik dus blauwe had die er rotsvast op men frame zaten.. Met wat wringen en vooral veel krachttermen zijn ze er toch af geraakt.. Dan de nieuwe erop gestoken maar dit was ook geen handig werkje.. Enfin, ze zitten erop :)

En om het compleet te maken, alles qua balhoofden onder en boven zitten goed, blijkt de draad bovenaan op de stang niet echt meer lekker door te lopen, waardoor ik de balhoofd bovenplaat er niet volledig overgedraaid krijg.. Dat belooft ook nog wel wat zwoegen te worden..

Dus nee, 't was niet echt een positieve avond...  :pissedoff:

Peter van Geelen.

CitaatOok had ik gemerkt dat ik de balhoofd cups boven en onder erop had laten zitten als ik alles heb laten poedercoaten,

Gebeurt je maar één keer, volgende keer niet meer xD
Alle schroefgaten zijn nog wel schoon?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Stefan

Citaat van: Peter van Geelen op donderdag 06 december 2012 - 09:01

Alle schroefgaten zijn nog wel schoon?

Peter, wat bedoel je met schroefgaten ?  :)

Wat de veringen betreft, denk dat de stangen iets te dik zijn geworden door te spuiten, dus ga deze terug grotendeels schuren en kijken hoever ik dan kom..
De balhoofd bovenplaat en schroefdraad ga ik proberen door te draaien, met wat goed gereedschap en kracht zou 't misschien wel lukken  :kidding:

Peter van Geelen.

Ik bedoel dat als je onderdelen laat poedercoaten, dat je dan wel in alle boutgaten een boutje doet om het schroefdraad schoon te houden, anders ben je daarna bezig met de boel schoonmaken en uittappen ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Stefan

aaah zo... nou ja, de mensen van 't poedercoaten hadden wel veel spulletjes in de schroefgaten en andere openingen gestoken zodat ik daar niet zo veel problemen mee heb, gelukkig..

met een beetje schuurwerk, en beetje cleanen van de binnenkant van de voorvorken passen de stangen nu terug wel, en werkt de voorvering naar behoren !

't enige resterend probleem is nu de kapotte schroefdraad van de bovenstang, waar ik dus men balhoofd bovenplaat over moet krijgen.. we zoeken alvast naar een oplossing :)

binnenkort volgen er wel es foto's !