• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Sproeiermaat bepalen en carburateur afstellen

Gestart door Peter van Geelen., dinsdag 26 juni 2012 - 11:48

« vorige - volgende »

Peter van Geelen.

Ik vond net een topic terug die ik even hier wil posten en even jullie mening vragen over eventuele aanvullingen:

Citaatals je volgas rijdt, doe dan de choke eens dicht en kijk wat er gebeurt: nog slechter draaien => je sproeier is ws te groot, beter draaien, hogere toeren, => je sproeier is te klein!

andere sproeier maat proberen tot volgas ok.

dan stationair toerental afregelen met luchtschroef: luchtschroef zover in/uit draaien tot hoogste toerental bereikt. dan weer op 1600 afstellen met stationairschroef. weer luchtschroef draaien tot hoogste toerental etc. kijk ook even of je gaskabel niet te veel of te weinig speling heeft.

als dit ok, dan gasnaald afstellen: vanuit stationair toerental gas opendraaien, nu moet ie direct goed in toeren oplopen, mag niet stikken: als ie stikt: positie gasnaald aanpassen, proberen 1 of 2 groefjes hoger of lager. tot beste resultaat is gevonden.

dan weer stationair afstellen (zou niet hoeven maar toch ff checken)

dan testen of ie goed op pakt.

dan ritje op half gas maken. en bougiekleur checken. kleur ok: gasnaald ok. kleur niet ok gasnaald 1 positie de juiste kant op schuiven en weer stationair afstellen.

geschreven door Alex
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Hele goeie tip, ik liep ook te kloten namelijk.
Ik ga het meteen even proberen.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.