• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda pc50 deluxe

Gestart door Ruben Gerits, donderdag 23 mei 2013 - 22:20

« vorige - volgende »

Ruben Gerits

Vandaag mijn eerste 4takt gehaald. Een honda pc50 deluxe met een beetje werk aan.



Peter van Geelen.

Mooi man! Gefeliciteerd! :grin:
Wat ben je van plan er aan te gaan doen?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

Eerst eens goed oppoetsen want staat al een jaar in een schuur. Licht terug laten werken is een van de belangrijkste punten.

Dan alle plastieke kappen terug inorde brengen en motorisch nazicht en onderhoud geven. Kan alvast opzoek gaan naar een aantal onderdelen (originele koplamp, kettingkap).

Frame is nog heel goed dus wil hier zo weinig mogelijk aakomen. Wordt eens een fijne afwisseling, ben normaal met mini's (auto) bezig. Dit gaat mijn vervoer worden voor woon-werk verkeer.

Stefan

Leuk dingetje !

Veel succes in 't vinden van de plastic kappen, ik spreek uit ervaring met de novio dat sommige stukken heel moeilijk te vinden zijn !

Ruben Gerits

Het is vooral mijn voorlicht dat ik momenteel belangrijk vindt, de rest van de kappen kan later nog komen. Hoewel ik graag alles in een keer gespoten had.

Stefan

Citaat van: Ruben Gerits op vrijdag 24 mei 2013 - 17:52
Het is vooral mijn voorlicht dat ik momenteel belangrijk vindt, de rest van de kappen kan later nog komen. Hoewel ik graag alles in een keer gespoten had.

Voorlichten zijn niet echt een probleem hoor, kijk maar eens op viertaktwinkel.nl ofzo.. Heb je ook die modellen waar de snelheidsmeter in zit enzo, heb ik nl ook daar gehaald :)

Ruben Gerits

#6
Die verschillen precies nogal van de originele. Liefst heb ik zo een onderdelen toch origineel. Dat de teller en de lamp die erin zit niet meer origineel is vindt ik niet zo erg, maar de behuizing moet er toch origineel uit zien :)

Heeft trouwens iemand al ooit dit type zadel gezien? Het is grijs/zilver en heeft vanachter er honda op staan.

Ruben Gerits

De vorige eigenaar heeft de plastiek kappen allemaal gespote, maar zeer slecht. De helft brokkeld af, de andere helft is er niet af te krijgen. Heeft iemand een idee hoe ik deze verf/spray van de kappen af kan krijgen?

Ik heb al nagellakremover geprobeerd, maar dit gaat niet echt vooruit.

stekel

Je kunt verfafbijtmiddel gebruiken.
Maar test het eerst even op een onopvallend stukje.
Van harte met je aankoop.....ze rijden geweldig die PC-50's
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Test het eerst, inderdaad :wut:
En als het schoon is, test de verf die je wilt gebruiken op de plastic delen. Sommige verf reageert slecht op het gebruikte plastic en dat kan leiden tot blazen en bladderen van de verf.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Het is mij wel gelukt.....op het restantje van m,n kettingrand....
Daar hadden ze 1 of andere alu-paint opgesmeerd en dat heb ik er met afbijt van Alabastine af gekregen zonder restschade.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Ruben Gerits

Ik heb mij al een hoop spuitbussen aangeschaft voor het te herspuiten: kunststof primer, witte primer, en een paar bussen ivory white voor er een paar lagen op te zetten. Dat zou wel moeten houden dan :) Als ik de verf er eerst af krijg. Ga het morgen eens proberen met wat afbijtmiddel, wou dat eerder vermijden omdat het de kappen nogal kan aantast (verbranden), maar als ik voorzichtig ben lukt het misschien toch.

Heb geen zin om nog meer kappen te gaan zoeken, ben al blij dat ik ze nu net allemaal gevonden heb :)

stekel

Zorg inderdaad dat je je kunststof goed in de primer zet.
Liever meerdere dunne lagen dan 1 dikke.
En zorg voor een goede voorbereiding, alles schoon & vetvrij.
Succes.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Ruben Gerits

HG graffite remover werkt voor geen meter. Maar toch een tussentijdse foto:

stekel

Geen verkeerde PC-50 hoor!
Met wat geduld, tijd en internet kan je daar best wel wat moois van maken!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.