• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda pc50 deluxe

Gestart door Ruben Gerits, donderdag 23 mei 2013 - 22:20

« vorige - volgende »

Ruben Gerits

Morgen nog eens kijken dan, alvast bedankt. Vraag mij toch af wat die schroef dan is, ga toch nog eens wat zoeken daarna.

Ruben Gerits

#46
Ok, nieuwe olie zit erin. Niet de vast draaien zeggen ze dan, er was toch heel wat sleuren en wd40 nodig om die dop los te krijgen. Ofwel was de olie al lang niet meer vervangen en is het maar goed dat er nu verse in zit.

Dat wil zeggen dat ik er volgende week benzine in kan doen en afstellen :D Wel nog altijd mijn plastiek kappen spuiten, maar dat zijn details. Volgende week komt er terug een foto, als de proef afdruk sticker er op plakt ;)

Nu nog een koplamp zoeken. Misschien dat ik toch maar zo een namaak moet bestellen, maar is met veel tegenzin dan.

Ruben Gerits

Citaat van: Ruben Gerits op vrijdag 24 mei 2013 - 18:32
Heeft trouwens iemand al ooit dit type zadel gezien? Het is grijs/zilver en heeft vanachter er honda op staan.

Even mijn eigen quote, maar ik heb dus ondtekt waar het zadel vandaan komt, maar het hoort jammer genoeg niet origineel bij deze pc50. Dit komt origineel van een camino. Weer een onderdeel voor op mijn verlanglijst.

Peter van Geelen.

Of even recoveren gezien je toch niet het opklapbare zadel hebt! http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/p2642.html
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

Net benzinetank eens gevuld, kraantje open en sta klaar om te starten wanneer ik merk dat heel mijn vloer vol benzine ligt. Alles liep gewoon weg via de overloop. Misschien vlotter die niet goed zit ofzo?

Ook gemerkt dat mijn benzine kraantje nat was alvorens ik dit open draaide, dus dit is ook aan vervanging toe. Dan kan ik meteen ook de zadel hoes bestellen :)

Peter van Geelen.

Het wil soms wel eens gebeuren dat de vlotter blijft steken. Even de achterkant van de brommer oppakken en laten stuiteren wat meestal de vlotter weer laat werken. Zo niet, dan moet je nog even kijken in de vlotterkamer om te zien wat er aan de hand is.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

#51
Late stuiteren heeft dus niet geholpen, dan nog maar eens uiteen halen. En het erge is dat het dan waarschijnlijk mijn eigen schuld is aangezien ik em al uiteen heb gehaald.

Het lijkt erop dat de stickers een beetje vertraging oplopen dankzij de staking van postnl.

update: net carburator nogmaals uiteen gehaald, en volgens de handleiding van 4-stroke.net terug ineen gezet. Maar met hetzelfde resultaat. Geen ontbrekende onderdelen/problemen te merken. Iemand een idee wat het kan zijn. Mijn benzine loopt gewoon allemaal weg. Kan het zijn dat dat pinnetje niet meer genoeg afsluit of te laat ingedrukt wordt?

J.H. Koolstra

Ik heb hetzelfde "probleem" gehad met m'n PS50 (zelfde soort carburateur?). Reed (en doet dat nog steeds) verder prima, maar bij een stop bij het verkeerslicht een plasje benzine uit de overloop op straat.  De vlotter bleef onderin de vlotterkamer hangen omdat 'ie niet lekker langs de centrale "as" op-en-neer schoof. Met fijn schuurpapier iets opgeruimd. Ik moet nu wel opletten dat de vlotter nu een boven- en onderkant heeft. Als ik 'm omgekeerd er in zet kan 'ie weer blijven hangen. Dat kan dan zowel bovenin (en dan vertikt 'ie 't na 'n paar honderd meter) of onderin (met het bekende plasje tot gevolg).

Ruben Gerits

Er lijkt mij voldoende bewegingsruimte te zijn. Het gaat ook al niet meer om een klein plasje. Alles lijkt rechtstreeks door te lopen.

Zit er altijd een boven en onderkant aan?

Ruben Gerits

I'ts alive!!! :D

Blijkbaar zat dat pinnetje omgekeerd :) dan nog eens een tikje tegen de vlotterkamer en het was opgelost.

Peter van Geelen.

Mooi zo! Dat pinnetje is toch wel belangrijk he?   ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

De details maken het verschil:


Vandaag toch nog eens kijken, toen ik gisteren wou vertrekken deed em weer niks, dit keer geen benzine meer...

Goldie



Bij Coos zijn ook nog wat 2dehands pc50 onderdelen te krijgen

http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/d309_PC50_onderdelen.html

2 bladzijdes

mss had je het al gezien, mss kan je er iets van gebruiken
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Ruben Gerits

De pc50 is even aan de kant geschoven voor mijn mini door de keuring moest geraken. Volgende maand is het weer tijd voor pc50 onderdelen. Wil zoveel mogelijk basisonderdelen vervangen zodat alles zeker goed is.

Tim

Mag ik vragen of jij ook naar de clubdag ven de MSCN gaat komend weekend?