• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

RDW keur PC50K 1972 GOEDGEKEURD snor!!

Gestart door wim, dinsdag 28 januari 2014 - 17:16

« vorige - volgende »

wim

Bestaat er een lijst met framenummers die direct bepaald in welk jaar mijn PC50 van de band kwam.
Ik had Honda Nederland al gemaild om het bouwjaar maar die gingen dat niet redden omdat hij te
gedateerd was alleen dat er maar twee typegoedkeur waren voor de PC in die tijd nl: B8105 voor
de PC50 en B0126 voor de PC50K maar een bouwjaar aan de hand van framenummer ging niet lukken.
Is er ergens zo'n lijst die het bouwjaar prijsgeeft aan de hand van het framenummer.
Ik ga as donderdag naar de rdw.

Gr. Wim.

Goldie

#1
Op de HVN site bouwregister overzicht staat het volgende over de pc50

PC50
PC50-1060413~ 1969-1970

type J 1966/67 (bovenliggende nokkenas)
type K 1969/1971 (PF 50 blok)

Als je nou een aantoonbaar een  j of k hebt en ze zijn een beetje relax (RDW Heerenveen)  :smile: dan moet het lukken. Gorilla kwam ook uit 1979-81 dat was genoeg info voor ze, maar toen had ik er inderdaad een frame nummer bij.....

Succes


edit: kom nu ook k versie tegen uit 76, dus zo betrouwbaar lijkt het allemaal niet, voordeel is dat je kan bluffen natuurlijk :), die brommers maakt echt niemand wat uit bij de RDW

Sven

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Dit is de lijst die wij hebben:
http://www.4-stroke.net/online-library-bibliotheek/frame-and-bodywork/type-approval-and-b-number-list

RDW Gegevens:

PC50 J : B8105 = 1968
PC50 K : B0126 = 1970 - 1971

Je kunt een sticker maken van het b-nummer als je die mist, want die is vervangen met een stempel in het frame in 1972.
http://www.4-stroke.net/online-library-bibliotheek/frame-and-bodywork/b-nummer-wizard

Dit zijn de officiele RDW gegevens en voor de rest is het een kwestie van inderdaad bluffen als je niet helemaal zeker bent welk type je exact hebt. Ik vraag me ook af of de RDW daar werkelijk een probleem van zal maken :)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

wim

Een typegoedkeursticker of nr hoeft niet meer tot bouwjr 2008, je moet alleen aantonen dat ie van jou is en aantonen welk jaar hij is gemaakt, deze jaartallen zijn de jaren dat de typegoedkeuring is verkregen bij de rdw voor de twee types die hier goedkeur kregen B8105 en B0126, maar zijn nog vele jaren daarna gemaakt. Ik zoek eigenlijk bijv: 1969= fr.nr 100020t/m102020, 1970=102020t/m105020, 1971= enz enz.

Gr. Wim.

Peter van Geelen.

Ik zal vanavond eens even bellen met een kennis of hij nog een officiële lijst heeft. Zou je mij via PM je framenummer willen doorgeven?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Als hij het niet heeft, dan weet ik het ook niet meer haha :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie

Als het nou echt niet lukt, even gaan praten met Ad Nap bij funmotors. Aardige kerel die je brom wel meeneemt tijdens een van zijn kruistochten langs de RDW. Voor een klein tarief wil hij vast wel een Honda fan helpen.

Hij zegt altijd: Al wil je hem gekeurd hebben als vliegtuig  :smile:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Tijd om vleugels te zoeken voor de P50 dan! xD
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

wim

Vleugels had ik al gevonden, ben nu bezig de motor te testen: http://www.youtube.com/watch?v=D9J91Iq52Bk
Ik wacht eerst maar af wat ze daar gaan zeggen, ik heb zoveel mogelijk info mee over dit type brommer, en zij hebben ook genoeg natuurlijk, dat leggen we wel bij elkaar en ik zie wel wat er uit komt.
Wil m wel als snor, maar hopen dat ze dat willen doen. Hij loopt al 25km/u door een busje boven de gasschuif.
Want op de rijbaan met de pc is toch wel spannend met 40km, harder ging ie niet.

Goldie


Als ze geen snor willen doen, geen genoegen mee nemen, gewoon naar een andere tent gaan.
Bus op gasschuif mag niet, maar wordt meer (succesvol) gedaan.
Bij mijn Chaly een pakking gedaan bij carb met perforator gaatje.

Succes
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Haha, een straalmotor moet je wel effe goed zekeren xD

Citaat van: Goldie op woensdag 29 januari 2014 - 13:54
Bus op gasschuif mag niet, maar wordt meer (succesvol) gedaan.

Da's nieuw, want dit is niet echt een begrenzer die je "makkelijk" kunt uitzetten. Iets om te onthouden dus. :grin:
De pakking oplossing ken ik ook, dat zou toch wel moeten kunnen want dat is nog moeilijker om te veranderen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie

Als je maar een goed verhaal hebt als ze vragen hoe je het gedaan hebt, want die vraag gaat bij snor wel komen.
Naar mijn weten is beperken van gashandel beweging niet het goede antwoord.
Zeggen dat je er een inlaat(spruitstuk) met kleinere doorgang hebt wel.
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Okee, het orakel heeft gesproken :grin:

Jouw PC heeft een A in het serienummer wat zou betekenen dat je een PC50A hebt. Deze komen niet zoveel voor en zou héél misschien (dat hoor ik morgen) ook een ander B-nummer hebben. Maar op je vraag van de leeftijd met het serienummer is het antwoord: 1966, met de waarschijnlijkheid dat deze in Maart van dat jaar is gebouwd.

Een hint zou kunnen zijn dat er een label aan je kabelboom zit met dit jaar er op.

Zodra ik meer nieuws heb over het b-nummer, dan zal ik dat posten, maar ga ervan uit dat jouw PC50 uit 1966 komt.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Wel grappig dat dit forum een orakel heeft.....
Succes bij de RDW!!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.