• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Nieuws uit China, Intermot, Z50A nieuwe varianten

Gestart door Goldie, zondag 05 oktober 2014 - 18:31

« vorige - volgende »

Goldie

Even van het Belgische forum getrokken, was iemand naar beurs in Duitsland (intermot) geweest en sprak met iemand van Zhen Hua. Internationaal verhaal ;)

Monkey trike
Dax trike
Die kennen we

Maar deze dan, Z50A zijspan en tandem. Als je dat op kenteken kan kopen.........

edit, ik bedenk me net dat die trike dingen alleen illegaal verkocht werden (of met papieren waar 2 wielen op stond), deze zullen vast hetzelfde lot krijgen, wel cool hoor 125cc op je tandem, ik vind 85cc op mijn Z50a al best eng :)

edit 2:  http://home.mobile.de/ISC-GMBH#des_138042947 toch betwijfel ik het kenteken gedeelte, maar als het in Duitsland mag, mag het toch ook hier??? Deze verkoper heeft ook Daxen met zijspan
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen


Dat lijkt me een eng ding op op te rijden hahaha





#voorpaginamateriaal
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

DAX6

Citaat van: Goldie op zondag 05 oktober 2014 - 18:31
Even van het Belgische forum getrokken, was iemand naar beurs in Duitsland (intermot) geweest en sprak met iemand van Zhen Hua. Internationaal verhaal ;)

Monkey trike
Dax trike
Die kennen we

Maar deze dan, Z50A zijspan en tandem. Als je dat op kenteken kan kopen.........

edit, ik bedenk me net dat die trike dingen alleen illegaal verkocht werden (of met papieren waar 2 wielen op stond), deze zullen vast hetzelfde lot krijgen, wel cool hoor 125cc op je tandem, ik vind 85cc op mijn Z50a al best eng :)

edit 2:  http://home.mobile.de/ISC-GMBH#des_138042947 toch betwijfel ik het kenteken gedeelte, maar als het in Duitsland mag, mag het toch ook hier??? Deze verkoper heeft ook Daxen met zijspan

Ik heb contact opgenomen met de RDW om mijn trike ( Skyteam Gorilla) opnieuw te laten keuren. Het is mogelijk, zelfs aan huis. Het wordt dan een invalide keuring, kost wel een paar centen,Kevin moet alleen de achter as nog ombouwen naar een sper-diff.
Probleem is echter nog het opstappen en een automaten blok omdat ik niet meer kan schakelen met mijn linker been, verlamd. Het zoeken naar een goed blok 50CC is nu nog het grootse probleem. Ik heb al veel naar een At50 gezocht, dat is nauwelijks te krijgen. Wie kan mij helpen ?????/ 8)

Goldie

#4
Waarom koop je niet een C50 met automatenblok (at lac of lae) en ruilt het blok om met iets wat je hebt liggen.

C50 weer verkopen en automatenblok rijker.

Al moet je er duur aan, het is dan niet anders...

Om snelheid te houden, snel diff eronder, keuren met willekeurig 50cc blok (maar dat kan natuurlijk alleen, als je bij zo'n thuis keuring niet zelf hoeft te rijden....)

Succes

Sven

edit, vond deze nog:
http://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommer-onderdelen/motorblokken/honda-c50-motorblok-208022661.html

lae en lac dingen verkopen ze veel in Engeland
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

wim

Hallo Herman,
Kan je wel met een hand schakelen? ,dan gewoon een chinees blokje halfautomaat met achteruit(je moet ook wel eens achteruit keren!) en dan een mooie versnellingspook creëren, vanaf de pook lassen. Of een C320/10 blokje met de gewone originele handschakeling op je trike monteren, of een hele bestaande C320/10 ombouwen naar trike/quad.
Of een schakel mechanisme onder je blok door zodat je rechts schakelt en de achterrem naar het stuur brengt. Ideeën genoeg.
Een sperdiff zou ik afraden, ik zou de as juist niet sperren, dat rijd voor geen meter in bochten, hij wil rechtdoor. Doe dan een gewoon diff. of zorg dat maar één kant aangedreven is. Dat sperren is alleen leuk in het mulle zand.

Gr. Wim.

Goldie

#6
Ik weet welk setje hij heeft en hij bedoelt diff.

Maar inderdaad goed idee, pook erop, zelf ook gedaan, werkt prima en stuk relaxer als je stabiel op 3 wielen staat, want hij schakelt wat abrupter met pook.

 
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

schwantz34

Hebben we al aan gedacht een schakelpook om met de hand te schakelen.
is opzich geen slecht idee, maar is voor herman wel weer een handeling die gedaan moet worden.

Remmen zijn schijfremmen, dus we gaan de voor en achterrem op het stuur maken (remhendels)
Nu zit er een sper diff onder, rijdt inderdaad klote in bochten, en wilt inderdaad alleen maar vooruit. Binnenkort dus even het andere Diff eronder bouwen.

Ook moeten de stepjes op een andere plaats gemaakt worden, aangezien de stepjes nu te hoog zitten. mooiste zou zijn om het zoals bij een trike of harley naar voren te plaatsen, zodat hij ook wat comfortabeler zit.
Op en af stappen moet ook makkelijker gemaakt worden. nu moet het been over de trike geworpen worden, en dat moet lager kunnen.

Nog ideeen genoeg, en veel om over na te denken.
Mooiste zou nogsteeds een AT50 blok zijn. mocht iemand deze ergens tegen komen dan horen Herman of ik dat graag! (ik lees hier wat vaker dan Herman)

Goldie

#8
Nou, zal ik dan maar even oplossen  ;D

Herman heeft een berg onderdelen (ook lastig verkoopbare (hint)), rij naar de viertaktschuur en ruil de onderdelen tegen het blok van deze (ja, als het een goede deal is haalt hij er echt wel onder vandaan, zeker als je oa een 12volt semi blok terug levert)

http://www.viertaktschuur.nl/shop/honda-c50-at-zonder-kenteken/


Voordeel 1: Weer een paar onderdelen weg
Voordeel 2: een AT blok
Voordeel 3: Zonnebril op en rijden  8) dit jaar nog
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

schwantz34

Dat is best een idee!
Ga ik het eens over hebben met herman! Thanks!  :D

Als hij het er mee eens is, kan jij dit idee dan voorleggen bij de viertaktschuur? zo te horen heb jij goed contact met die mensen  ;)

Goldie

#10
Dat vond ik nou ook  :)

Ik ben er 3x geweest, maar ik ben overal voor in, ik hoor het wel

Hoe meer (overtollige) onderdelen je mee neemt, hoe makkelijker het gaat natuurlijk.


Hij zei wel eens tegen mij, als je iets nodig hebt, schroeven we het er vanaf

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

wim

Citaat van: schwantz34 op zondag 22 februari 2015 - 03:17
Nu zit er een sper diff onder, rijdt inderdaad klote in bochten, en wilt inderdaad alleen maar vooruit. Binnenkort dus even het andere Diff eronder bouwen.

Is dat andere diff al in bezit, anders even het sper-geval open maken en kijken of je t sperren los kan maken.
Scheelt weer een ander kopen.

Gr. Wim.

schwantz34

ander diff ligt al klaar ja, die er nu onder zit gaat dan de verkoop weer in.