• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

even jullie mening

Gestart door scrambler, zaterdag 25 oktober 2014 - 13:13

« vorige - volgende »

wim

Ik had m ook niet eerder gezien.
Hebben de chinezen het CB50 blok nooit gemaakt?? Anders gewoon een origineel CB50 blok erin als je deze brommer koopt.

Gr. Wim.

Goldie

Jawel, zit er een onder die ape dingen en skyteam dream

Maar zal wel niet zomaar passen............... Helemaal hip die puntjes  :o
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Goldie


GEVONDEN!!!

http://www.agmscooters.com/scooters/agm-caferacer50.html

let vooral op de korte draaicirkel  ;)
oh, ja hij heeft "moderne viertakt techniek" 
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen

Citaat van: Goldie op zondag 26 oktober 2014 - 16:00

GEVONDEN!!!

http://www.agmscooters.com/scooters/agm-caferacer50.html

let vooral op de korte draaicirkel  ;)
oh, ja hij heeft "moderne viertakt techniek"

Ha, goed werk! :D
Maareh, de rebranding heeft niet veel goeds gedaan hehehe
Stap 1: Alle stickers er af!
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Goldie



Is inderdaad een soort grasmaaier naam...............................

Snel Honda stickers erop..................... NEEEEEE, natuurlijk niet  >:(

Vind de prijs erg scherp!!, als die 125cc versie met staande cilinder in de buurt blijft (doet ie wel in Duitsland) dan heb je echt wel een leuke smijt en gooi fiets..................................
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

wim

Agm heeft meer spul met het bekende blok (en 17" wielen!):

http://link.marktplaats.nl/a1005280597


Goldie



Cool, wel duur


maaruh, WIM je dwaalt weer af.......  ;D
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

scrambler

#22
In den beginne was er niets,
en toen ontplofte dat ook nog.

schwantz34

Doe mij maar een echte oldtimer, veel leuker :)

scrambler

Citaat van: schwantz34 op maandag 27 oktober 2014 - 02:14
Doe mij maar een echte oldtimer, veel leuker :)

mee eens..... maar heel even vloeken in de Kerk is toch wel geinig.. ;)
In den beginne was er niets,
en toen ontplofte dat ook nog.

wim

Ik heb dan zo'n Super100 van SMC maar t is in mijn ogen gewoon honda(ik wil ook even vloeken)
Kwaliteit is oke, rijden doet ie gewoon goed. Ook wel belangrijk, het achterspatbord is plastic!!
En het is gewoon zeer goedkoop nieuw!
Volgens mij zou een (zouden ze nog gemaakt worden) nieuwe C50 nu wel een 3800,- tot 4200,- euro doen, zoiets als een nieuwe vespa nu. De mijne was 1650,- nieuw(2012 ex.kent.). Volgens mij kosten ze dat nu nog.
En dan het praatje dat ze geen waarde houden, stel je rijd 10 jaar op zo'n dingetje en is ie daarna nog 0,0 eu waard. Een Honda c50 zou nu na 10jaar 1200,- opbrengen schat ik, toch een afschrijving van 3000,- :o

Gr. Wim.

schwantz34

in japan word de C50 nogsteeds nieuw gemaakt, word alleen niet meer naar andere landen gehaald.

Goldie

Citaat van: scrambler op maandag 27 oktober 2014 - 14:12
Citaat van: schwantz34 op maandag 27 oktober 2014 - 02:14
Doe mij maar een echte oldtimer, veel leuker :)

mee eens..... maar heel even vloeken in de Kerk is toch wel geinig.. ;)

Voor het volle effect kan je beter met een 2takt scooter komen  :o
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

C50Z

#28
Citaat van: schwantz34 op maandag 27 oktober 2014 - 02:14Doe mij maar een echte oldtimer, veel leuker :)
Een echte klassieker is zeker leuk, maar dat betekent niet dat je van een moderne bromfiets niet net zoveel rijplezier kan hebben. Ik vind deze Caferacer een hartstikke leuke bromfiets. Het uiterlijk spreekt mij persoonlijk erg aan, hij zit lekker, is mooi groot en zwaar (rond de honderd kilo), heeft stoere dikke sloffen en is voorzien van een fijn rustig viertakt motortje dat zijn diensten al lang heeft bewezen.

Het motortje is afgeknepen en dat is volgens mij nooit optimaal. Gelukkig is de begrenzing eenvoudig (een plaatje voor de inlaat). Wat mij ook verheugt, is de enorme tankinhoud. Als ik me niet vergis, gaat er ruim twaalf liter in deze tank. Dat levert een actieradius op van ongeveer 400 kilometer! Iets dat met bijvoorbeeld een oud type C50 ondenkbaar is. Toegegeven, een staande cilinder had mooier geweest in dit frame, maar dat is altijd nog een optie. De grote luchtfilterbus ziet er ook best geinig uit en ik durf er blind vanuit te gaan dat een blokje met een staande cilinder zonder problemen in het frame past.

schwantz34

Als je op de eerste pagina wat verder naar beneden scrolt, dan kunt u zien dat het al eens is gedaan, een staande cilinder in dit fietsje. Moderne fietsjes kunnen uiteraard ook heel goed zijn, het is maar net wat je leuk vindt.
Ik rij zelf ook een moderne motor naast de oldtimers, en heb er erg veel plezier op. alleen als het om Brommertjes gaat heb ik toch liever een Oldtimer. gewoon puur omdat ik dat zelf leuker vindt  :)