• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Re: motorrijbewijs

Gestart door Peter van Geelen, vrijdag 14 november 2014 - 21:31

« vorige - volgende »

DAX6

#45
Citaat van: Harry op vrijdag 16 januari 2015 - 19:24
Bling Bling! Zeker een hele mooie Motor de cd125! Dat word rond rijden met een big smile en de vliegjes tussen de tanden  8)

Als ik eerlijk ben zit ik ook al een hele tijd aan een CD te denken. Moet alleen nog steeds mijn eigen motor verkopen en dat schiet maar niet op  :(

Ik heb ook nog een zeer fraaie CD175K1, '71, geheel origineel in de aanbieding, vraagprijs 1.750 euro, candy blue, zie ook mijn verkoop aanbieding. Ben nu bezig met Kevin ( Kevin eigenlijk, hij is een gouden gast die steeds beter gaat sleutelen,ik heb technische ervaren en alles wordt overlegd, hij zou een goede oldtimer monteur zijn ;D) hem weer rijdend te maken voor de verkoop. Ook een CA95 Benly, 150CC uit 1961 komt er aan.

DAX6

#46
Citaat van: wim op woensdag 19 november 2014 - 21:02
hoho, en de rente dan voor herman voor het wachten op de poet?

Gr. Wim.

Wim,
Bij mij wordt geen rente berekend, ik kijk wel naar de potentiele koper, als ik iemand krijg die onmiddelijk begint met het verpauperen van een mooie machine haak ik af. Mijn collectie gaat naar echte liefhebber die de legende Honda willen voortzetten. Daarvoor heb ik verzameld. Een deel van de opbrengst gaat naar de stichtingen Alok Blonde ( dwarsleasie opgelopen tijdens het duiken in ondiep water >:() en de stichting Make A wish. Mijzelf gezond maken kan niet meer, berg afwaarts gaan wel,helaas.  Mijn morfinepomp werkt niet meer goed, deze gaat vervangen worden, de pijn is nu meer dan ondragelijk geworden, meestal lig  ik op bed :'(. Dankzij de goede ondersteuning van mijn vrienden vecht ik door, dit zijn de echte helden :D ;D. Ook de verlamming neemt weer toe, er zijn nieuwe henia's ontdekt, men durft niet meer te opereren omdat bij vorige operatie's mijn rug te zwaar is beschadigd !

Peter van Geelen

Even een foto update! De Honda staat lekker in de woonkamer en ik ben nu aan het uitvogelen hoe de carburateur er af gaat voor een reinigingsbeurt!
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

schwantz34

Mooi plekje heeft hij gekregen!
Hoe de carb eraf moet heb ik ook al eens naar zitten kijken. op de een of andere manier het luchtfilter eraf krijgen, maar dat is ook niet zo gemakelijk aangezien het rubber rondom het frame zit. enigste wat ik kon bedenken was om de bovenste blok bevestigingen los te maken en het blok wat naar voren te laten komen.

wim

Zie ik dat t CV carburateurs zijn?

Gr. Wim.

Peter van Geelen

@ Wim: Als dat hetzelfde is als SU, dan ja :D

@ Kevin: Dan moeten ook de pijpen los en hoewel ik een uitdaging niet uit de weg ga en niet bang ben om wat los te maken, heb ik om hetzelfde moment in mijn achterhoofd dat het (voor een garage) toch niet de normale manier van losmaken is. Ja toch, niet dan? ;)
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Goldie

Stomme opmerking: workshop manual?

Al zou het van gelijke modellen zijn waarvan de carb ook zo opgesloten zit

Kan dat rubber niet het frame in geduwd worden?
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

wim

Heel erg mooie machine trouwens, gaaf, dat had ik nog niet gezegd.
Maar dan zijn het dus Constant Vacuum (CV) carburateurs.
SU is een merk, maar ook cv, dat wel.
Vroeger was het rubber waarschijnlijk zo lekker soepel dat je de carb  er zo tussenuit haalde.
Ik zou nu inderdaad het blok wat voorover laten hellen, als de rubbers nu hard(plastic-achtig) aanvoelen scheuren ze erg snel.

Gr. Wim.

schwantz34


Peter van Geelen

@ Goldie: Ja. *kuch* Dit is nu nét het model waar ik geen documentatie over heb. Echter heeft mijn partner ondertussen ook even gezocht en de SL125 komt het dichtste in de buurt van de motor, carb en frame. Daar heb ik wer genoeg data van haha.

@ Wim: Dank je! :D Ik heb het blok op zijn plaats laten hangen, want dan moest ik ook de pijpen losmaken denk ik.

Het is uiteindelijk gelukt, Genoeg geworsteld met het rubber en de twee montage boutjes onder het zadel ook gedemonteerd en nu ging het -enigszins- makkelijker. Ik neem aan dat dit niet vaker hoeft te gebeuren, maar als dat toch het geval is, dan vervang ik de tapeinden voor bouten. Dat lost het ook op.

@ Kevin: Die CD loopt netjes! :D
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

schwantz34

Dan is het hopen dat de tapeinden niet al te vast zitten in de kop. ik vindt het altijd maar eng, bang dat ze afbreken.
Maar als ze meegeven dan zijn boutjes zeker wel een beter idee!

CD175 loopt zeker netjes! Had niet eens veel nodig. carb even schoongemaakt. Benzinekraan zat de reserve van verstopt en verder alleen de accu even opgeladen. 4x Kicken en lopen!

DAX6

#56
Citaat van: Peter van Geelen op woensdag 25 februari 2015 - 20:15
@ Goldie: Ja. *kuch* Dit is nu nét het model waar ik geen documentatie over heb. Echter heeft mijn partner ondertussen ook even gezocht en de SL125 komt het dichtste in de buurt van de motor, carb en frame. Daar heb ik wer genoeg data van haha.

@ Wim: Dank je! :D Ik heb het blok op zijn plaats laten hangen, want dan moest ik ook de pijpen losmaken denk ik.

Het is uiteindelijk gelukt, Genoeg geworsteld met het rubber en de twee montage boutjes onder het zadel ook gedemonteerd en nu ging het -enigszins- makkelijker. Ik neem aan dat dit niet vaker hoeft te gebeuren, maar als dat toch het geval is, dan vervang ik de tapeinden voor bouten. Dat lost het ook op.

Peter, Ik heb je die prachtige onderdeelboeken gegeven, daar staat alles in. ;D

Peter van Geelen

Helaas, net niet dit model en carburateur set-up haha. Dat Clymer boek is nog steeds voor handig voor de andere onderdelen, maar qua model vergelijking kwam ik het dichtste bij een CL125.

Maar niet uit, het is gelukt! Net twee bandenlichters gekocht en dan dit weekend de bandjes er onder!!
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Vergeet er ook niet twee nieuwe binnenbandjes in te doen, rubber verdroogd.

Gr. Wim.

Peter van Geelen

Heb ik inderdaad aan gedacht. Het was een beetje jammer dat één van de binnenbanden tijdens de montage worsteling beschadigd is geraakt.

Zoooo. De Honda. Huidige status: Het loopt. (zie video 1)
Maar:

1. De koppeling werkt niet.
2. Er zat bijna 3 liter benzine in het carter. Daar is een deel van op mijn huiskamervloer gekomen. Not amused.
3. Er zit ergens sluiting in het systeem. (zie video 2)

Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=3JB5dF_aenc
Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=E6GQAEQMw3k

Ik ga eerst maar eens in de boeken kijken hoe en waar ik de koppeling kan fixen, -als- ie niet vast zit.
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of