• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Re: motorrijbewijs

Gestart door Peter van Geelen, vrijdag 14 november 2014 - 21:31

« vorige - volgende »

Goldie

Euh, moeten we nu blij worden of niet, ik twijfel nog...

Vaag probleem: Ik gooi het op massa en daarna condensator (al is dan het probleem meestal andersom)

Wel fijn om hem te horen pruttelen  :)






ps: een paar berichten hierboven, je wilde de LEKVRIJE motormat niet........
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

DAX6

Peter, erg jammer om te lezen. Bij ons heeft hij uitstekend gelopen, dat kan Kevin beamen. Het is een raadsel. We hadden geen sluiting en alles deed het. Er moet nog ergens een filmopname zijn, gemaakt door Kevin. Ik ga op zoek.
Als ik je ergens mee ten dienste kan zijn, laat het maar horen svp.
vr. groet,
Herman

Peter van Geelen

Citaat van: Goldie op zaterdag 28 februari 2015 - 12:59
ps: een paar berichten hierboven, je wilde de LEKVRIJE motormat niet........


jajajaja haha





@Goldie: Ik ga gewoon alles even nalopen, maar zal eerst even kijken naar jouw suggesties


@ Herman: Ik ga even de boel nalopen en zal dat weer van me laten horen :)

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Kans dat de koppeling plakt door de vuile olie en stilstand, die kan nog wel eens los gaan komen.

Gr. Wim.

Goldie

Accu zou ook wel eens slecht kunnen zijn... Verder is er weinig over te vinden, behalve dat ik elk deel van de bedrading ga roepen  ;D
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen

Wim, de koppeling is weer los. Aan de rechterkant is een klepje die ik maar gewoon eens los heb gemaakt, daar zie je een deel van de koppeling zitten. Wat wezen schudden en de koppeling bediend, waarna ik een "klak" hoorde. Dit was de kabel houder die losschoot, maar tegelijkertijd was nu ook de koppeling weer gangbaar. Gekkigheid allemaal haha.


Tja, wat betreft elektra, ik heb hoe dan ook een nieuwe accu nodig. Maar ik ga ook de bedrading langs lopen. Ik vind het namelijk vreemd (maar is het wel vreemd) dat bij een belasting op het circuit, de motor wel goed draait. Dank je wel voor het mee zoeken, Goldie! *neemt nog een Juttertje*


Herman, ik zie pas net dat je gebeld hebt, ik zal morgen even terugbellen!



*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Goldie

Ik hou het op deze volgorde

Nieuwe accu
Massa accu
Lichtschakelaar
Gelijkrichter, even meten
Condensator
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

schwantz34

#67
Condensator zal het niet zijn, dan zou hij ook ruk moeten lopen met het licht aan.
Ik denk aan een slechte aarde/Draadbreukje misschien?

Toen ik hem vorig jaar heb laten lopen was er nog niks mee aan de hand. liep netjes, geen rare dingen op wat kwaaltjes van het lang stilstaan na. (beetje sputteren in hogere toeren).
motortje reedt heel goed, trok lekker door.
Koppeling deed het ook gewoon, maar die zal misschien met het verplaatsen van de motor wel zijn blijven hangen ofzo?
Maar die doet het alweer zag ik, dus dat is goed. ik denk dat hij ook wel was los gekomen als je de motor in een versnelling had geduwd.

Die oude motoren blijven toch af en toe wat probleempjes hebben, dat weet je uiteraard ook als je eraan begint.
Mijn CB72 ligt het blok nu ook van uit elkaar, en maar goed ook, want er moeten aardig wat dingen aangepakt worden.
Maar als hij eenmaal loopt heb ik echt een hele leuke top motor!  :)

Goldie

En toen was het stil....
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen

*struikelt binnen*

Yus, het is even druk en weer even een vervelend dingetje in familiesfeer. Komend weekend komt de CD weer bij het raam vandaan en dan ga ik daarmee verder!

Vandaag zit ik te wachten tot Beeld en Geluid uit Hilversum twee van mijn televisies komt ophalen die ik geschonken heb. Leuke ouwe meuk uit 1957 maar neemt teveel ruimte in beslag en ik heb de sleutelruimte in de huiskamer nodig! ;)
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Peter van Geelen

Citaat van: schwantz34 op maandag 02 maart 2015 - 01:11
(beetje sputteren in hogere toeren).

Dan zal het er toch al ergens ingezeten hebben, maar dat is voor komend weekend om op te lossen.

Citaat van: schwantz34 op maandag 02 maart 2015 - 01:11
Maar die doet het alweer zag ik, dus dat is goed. ik denk dat hij ook wel was los gekomen als je de motor in een versnelling had geduwd.

Nope. Bak bleef netjes in neutraal staan, wat je ook deed haha. De "afgevulde" carter blijft vreemd, maar ik denk dat de platen daar een tikkie van hebben gekregen. Ze staan nu in verse olie te soppen en met een kleine proefrit merkte ik verder geen slip, dus het zal wel goed zijn.

Bougies vinden was even een moeilijk verhaal, maar daar heeft Auto Wessel in Hilversum goed mee geholpen! (Tuurlijk kan je alles online bestellen, maar om 7,50 euro te betalen voor twee bougies gaat wat ver)

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Goldie

Als je handjes nodig hebt hoor ik het wel!!
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Het met benzine gevulde carter kan komen door alleen maar met een koude motor te rijden, de zuigers komen dan niet op werktemperatuur waardoor zij de juiste maat niet bereiken(uitgezet) en er constant brandstof langs de zuiger  het carter in lekt tijdens de opwarmperiode. Omdat de motor altijd te koud blijft komt de olie ook nooit op de juiste temperatuur zodat de benzine die steeds bij de olie komt geen kans krijgt om te verdampen. Omdat de zuiger nog niet genoeg is uitgezet verbruikt de motor tijdens die periode ook wat olie(dit is normaal). Tijdens oliepeilen kan het zelfs lijken of het oliepeil met de week toeneemt :o  Op den duur zit er meer benzine in het carter dan olie. Ga je dan opeens wel een lang stuk rijden waardoor de motor flink op temperatuur komt dan verdampt in een keer alle benzine uit het carter en loopt de motor droog.
Benzine kan ook in het carter komen doordat tijdens lang stallen benzine via een niet goed sluitende of open benzinekraan en een niet goed sluitende vlotternaald via de carburateur, spruitstuk en open inlaatklep op de zuiger loopt en daarlangs in het carter komt.
Benzine kan er ook ingedaan zijn om te spoelen/reinigen en dat het is vergeten.

Gr. Wim.

DAX6

Citaat van: wim op zaterdag 14 maart 2015 - 13:06
Het met benzine gevulde carter kan komen door alleen maar met een koude motor te rijden, de zuigers komen dan niet op werktemperatuur waardoor zij de juiste maat niet bereiken(uitgezet) en er constant brandstof langs de zuiger  het carter in lekt tijdens de opwarmperiode. Omdat de motor altijd te koud blijft komt de olie ook nooit op de juiste temperatuur zodat de benzine die steeds bij de olie komt geen kans krijgt om te verdampen. Omdat de zuiger nog niet genoeg is uitgezet verbruikt de motor tijdens die periode ook wat olie(dit is normaal). Tijdens oliepeilen kan het zelfs lijken of het oliepeil met de week toeneemt :o  Op den duur zit er meer benzine in het carter dan olie. Ga je dan opeens wel een lang stuk rijden waardoor de motor flink op temperatuur komt dan verdampt in een keer alle benzine uit het carter en loopt de motor droog.
Benzine kan ook in het carter komen doordat tijdens lang stallen benzine via een niet goed sluitende of open benzinekraan en een niet goed sluitende vlotternaald via de carburateur, spruitstuk en open inlaatklep op de zuiger loopt en daarlangs in het carter komt.
Benzine kan er ook ingedaan zijn om te spoelen/reinigen en dat het is vergeten.

Gr. Wim.

sorry, Wim, ik heb blok nooit gespoeld.ER is nooit met een koude motor gereden. Als4 takter weet ik dat als geen ander. De benzine tank was leeg tijdens het stilstaan. Peter zal het probleem wel oplossen. Er zat een tijdelijke gel accu in met een te laag amperage 4 i.p.v. 11A. Maar dat wist Peter. Het komt wel goed. Het blok van de CB72 ligt uit elkaar, ik betaal alle kosten omdat Kevin mij fantastisch helpt. ( machine heb ik ook aan hem gedoneerd) . De ene hand wast de andere is het spreekwoord. Ook andere mensen hebben machines cadeau gehad omdat zij mij fantastisch helpen ( CB450K0,CB450K1,CD50<SS50K1<PS50K,PS50Y). "Wie goed doet goed ontmoet.