• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Verzamelpolis bij Vetera uitgelegd

Gestart door Peter van Geelen, maandag 13 april 2015 - 11:17

« vorige - volgende »

Peter van Geelen

Om te beginnen wil ik even melden dat dit geen betaalde advertentie is en behaal verder op geen enkele
wijze voordeel uit dit artikel. Genoemde tarieven zijn inclusief assurantiebelastingen. (Ja, die 21%...)

Ik ben recentelijk overgestapt naar Vetera, een van de weinige of misschien wel de enige die verzamel polissen aanbied voor oldtimers. De administratieve rompslomp werd ik zat en was al een poos op zoek naar een manier om alle verzekeringen onder één dak te brengen.

Het probleem bij veel verzekeringen dat je geen kwantum kortingen krijgt en aangezien alle bromfietsen vanaf 2005 op kenteken staan, zijn alle oldtimers gemaakt in 2005. Logisch toch? Niet? Wel, veel formulieren op verzekeringssites denken daar anders over.

Via Herman ben ik op Vetera gekomen en je bent er even mee bezig als je veel voertuigen hebt (merk, type, bouwjaar, meldcode) maar als je eenmaal klaar bent, dan is het ook klaar. Je krijgt een pakket aan verzekeringspapieren binnen die je netjes in een map kunt doen. Als je veel voertuigen hebt, dan wordt het op een gegeven moment verzekeren goedkoper (of hetzelfde) dan schorsen. Een ander voordeel is dat je per maand, kwartaal, halfjaar en jaar kunt betalen. Houd er wel rekening mee dat alle andere betalingsvormen dan jaarlijks meer premie kosten. Echter het halfjaar tarief is nog steeds redelijk en kost slechts enkele euro's meer.

Ik zal een situatie schetsen en dan kan je een idee krijgen van de kosten:

Persoon Janssen, geboren in 1980 woont in het midden van het land. Deze persoon rijdt op een brommer uit 1975 en gebruikt deze voor ritjes. Janssen wil een WA verzekering, zonder opzittendenverzekering.

Eén voertuig:
â,¬ 30,86 per jaar + éénmalige RDW kosten van â,¬ 8.50
Voorwaarde: Alleen Janssen mag op deze brommer rijden
Kosten per bromfiets (ex. RDW): â,¬ 30.86
Twee voertuigen:
â,¬ 53.85 per jaar + éénmalige RDW kosten van â,¬ 8.50Voorwaarde: Alleen Janssen mag op deze brommers rijden
Kosten per bromfiets (ex. RDW): â,¬ 26.93
â,¬ 59.90 per jaar + éénmalige RDW kosten van â,¬ 8.50
Voorwaarde: Janssen is voor één van de brommers de vaste bestuurder, op de andere mag een ander persoon rijden
Kosten per bromfiets (ex. RDW): â,¬ 29.95
Drie voertuigen:
â,¬ 53.85 per jaar + éénmalige RDW kosten van â,¬ 8.50
Voorwaarde: Alleen Janssen mag op deze brommers rijden
Kosten per bromfiets (ex. RDW): â,¬ 17.95
â,¬ 53.85 per jaar + éénmalige RDW kosten van â,¬ 17.00
Voorwaarde: Janssen is voor twee van de brommers de vaste bestuurder, op de andere mag een ander persoon rijden
Kosten per bromfiets (ex. RDW): â,¬ 17.95
â,¬ 88.94 per jaar + éénmalige RDW kosten van â,¬ 25.50
Voorwaarde: Iedereen mag, met toestemming van Janssen, op de brommers rijden
Kosten per bromfiets (ex. RDW): â,¬ 29.65

CitaatEn wat betaal jij dan met al die brommers en motorfietsen?
Ik heb 6 bromfietsen verzekerd die allemaal mij als vaste bestuurder hebben. Dit kost mij â,¬ 82.28 per jaar wat neerkomt op â,¬ 13,71 per bromfiets. Verder bezit ik ook twee motorfietsen die in totaal â,¬ 73,82 per jaar kosten wat neerkomt op â,¬ 36,91 per motorfiets. (Tarieven gebaseerd op een halfjaar tarief)

http://www.vetera-oldtimerverzekeringen.nl/
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Ja helemaal goed dit, voorheen roel en hennie van maarseveen.    Zit al 15 jaar bij hun.

Gr. Wim.