• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn Honda PS-50

Gestart door Nexus6, dinsdag 02 juni 2015 - 11:14

« vorige - volgende »

Nexus6

Beste Leden,

Ik heb weer een Honda! Ruim een jaar geleden heb ik mijn prachtige Honda SS50 verkocht uit 'armoede' ... :'(
Nu heb ik weer wat centjes bij elkaar gesprokkeld voor een oude Honda. Ik vind het een 'lief' brommertje..
Ik heb wel een vraag, hoe zit het met de brandstof voor dergelijke oude viertakt blokjes? Naar mijn weten moet er loodhoudende benzine getankt worden en dat is niet meer aan de pomp verkrijgbaar. Dat wordt dus zelf toevoegen.
Op naar een nieuw Honda avontuur... :)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

wim

Leuk ding. Het is er een met onderliggende nokkenas, dat houd het wel lekker simpel. Euro 95 voldoet prima.

Gr. Wim.

Peter van Geelen

Welkom terug en wat Wim zegt. Zelf doe ik eens in de zoveel tijd Super98 MLV tanken (zolang dat nog kan hier) en anders een drup in de tank om de zoveel tankbeurten.
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Nexus6

Citaat van: wim op dinsdag 02 juni 2015 - 12:59
Leuk ding. Het is er een met onderliggende nokkenas, dat houd het wel lekker simpel. Euro 95 voldoet prima.

Gr. Wim.
Zijn er dan ook PS 50 brommers met bovenliggende nokkenas en wat is het verschil?
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

Vrijdag haal ik hem op... ;)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Goldie

#5
Mooi ding!!!,

Vraag Peter voor de gein om een partlist van deze brommer  ;D vind ie leuk
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

J.H. Koolstra

Citaat van: Nexus6 op dinsdag 02 juni 2015 - 15:45
Citaat van: wim op dinsdag 02 juni 2015 - 12:59
Leuk ding. Het is er een met onderliggende nokkenas, dat houd het wel lekker simpel. Euro 95 voldoet prima.

Gr. Wim.
Zijn er dan ook PS 50 brommers met bovenliggende nokkenas en wat is het verschil?

Jazeker, hierbij een plaatje van "mijn" nokkenas...

Gr. JH

Nexus6

Citaat van: J.H. Koolstra op dinsdag 02 juni 2015 - 16:57
Citaat van: Nexus6 op dinsdag 02 juni 2015 - 15:45
Citaat van: wim op dinsdag 02 juni 2015 - 12:59
Leuk ding. Het is er een met onderliggende nokkenas, dat houd het wel lekker simpel. Euro 95 voldoet prima.

Gr. Wim.
Zijn er dan ook PS 50 brommers met bovenliggende nokkenas en wat is het verschil?

Jazeker, hierbij een plaatje van "mijn" nokkenas...

Gr. JH
Bedankt voor de foto J.H.! Echter ik ben een leek en vraag mij nu af hoe moet ik een 'onderliggende' zien in een soortgelijk blokje? Wordt een onderliggende nokkenas ook aangedreven met een ketting?
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Kleesbees

Ja ook een onderliggende nokkenasser word door een ketting aangedreven net als bij de PC50 en novio typen.
Alleen bij de C310 en C320 blokken gaat dit met tandwielen.

C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Nexus6

'Hij' is gisteravond thuis gekomen... :) Kan ik weer heerlijk Honda kijken.. ;)

Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen

Zulk blinken dat hij doet! :D
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

stekel

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

#12
Thanks mijn grote waarde heer Peter en Stekel.. ;)

Momenteel wacht ik op rubberen onderdeeltjes voor het carbje.. Dus tijd genoeg om mijn 'kleine' Hondaatje te vertroetelen voor de 'Big-Honda Day' ergens in het zuiden des lands... Uiteraard vertroetel ik mij zelf met een heerlijke Leffe.. ;)

Grote groet aan al mijn viertakt vrienden..  ;)


Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

schwantz34

Ziet er zeer netjes uit! geen roest te vinden zo te zien!
Veel plezier met rijden  :D

Peter van Geelen

Die brom moet brandschoon zijn, want anders had je hem vast niet zonder een krantje op de middenbok gezet!  :D
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of