• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

BELANGRIJK, LEZEN!! - Hoe stel ik een goede vraag?

Gestart door Peter van Geelen., vrijdag 04 november 2011 - 16:18

« vorige - volgende »

Peter van Geelen.

Beste bezoeker,

Deze website bestaat al een paar jaartjes en we hebben altijd een los beleid gevoerd wat betreft vraagstelling bij problemen. Dit heeft echter geleid tot een onoverzichtelijk geheel waarbij het lastig is om antwoorden te vinden. Om met een schone lei de toekomst in de gaan hebben wij, de admin, moderators én de vaste bezoekers wat regels opgesteld om het voor jou en ons makkelijker te maken.

1. Zoek het juiste sub-board op om je vraag in te plaatsen. Kan je niet beslissen of weet je het niet zeker, plaats het dan in het board wat het dichtste in de buurt komt. Indien een verplaatsing nodig is, dan regelt een moderator dat voor je.
2. De onderwerp regel is een heel essentieel onderdeel. Wij vragen je vriendelijk om je vraag bondig in het onderwerp neer te zetten om het vervolgens uit te werken in het bericht. Daarnaast willen wij graag dat je het model type in het onderwerp zet.

Voorbeeld hoe het NIET moet:

Onderwerp: benzinedop
Bericht: mijn benzinedop doet het niet

Berichten zoals bovenstaand zullen in de toekomst worden verwijderd. Je wordt geholpen door andere leden die graag hun vrije moment even willen besteden om je te helpen, maar op deze manier kunnen wij er niets mee. ;)

Voorbeeld hoe het WEL moet:

Onderwerp: [SS50] Benzinedop sluit niet af
Bericht: Hi! Ik heb sinds kort een probleem met mijn benzinedop. Hij lijkt er recht op te zitten maar hij sluit niet af. Wat kan hier het probleem zijn?


Vriendelijke en duidelijke berichten hebben een veel grotere kans om snel beantwoord te worden en het zorgt voor een leuke sfeer.

3. Als je een antwoord krijgt, reageer er op met een vervolgvraag of een bedankje. Je hebt geen idee hoezeer een bedankje wordt gewaardeerd.
4. Als je ZELF het antwoord vind, post deze dan ook! Op deze manier help je anderen weer hun problemen te verhelpen.

Vragen die duidelijk zijn opgelost worden verplaatst naar de FAQ.

Dat is het! Verder wensen wij je veel plezier hier en wensen je veel veilige kilometers toe! :smile:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.