• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Kymco Activ 50

Gestart door saga2000, donderdag 28 oktober 2004 - 22:38

« vorige - volgende »

saga2000

Ik heb een nieuwe 4-tact scooter/brommer gekocht: De Kymco Active 50. :) En ik ben qua 4-tact redelijk NOOB, maar ben altijd bereid om te leren.
Hij is nog helemaal standaard, maar daar wil ik verandering in brengen!

Dit is hem:





Maar nu was mijn vraag of iemand weet waar de begrenzers zitten en of jullie nog leuke ideeen hebben om hem te tunen.:D

Ik ben sowieso van plan om een andere uitlaat te kopen, iemand suggesties voor een andere uitlaat waar een mooi geluid uit komt en ook nog een beetje betaalbaar is?;)

Ik hoor graag van jullie.
Groeten Saga
Je hebt het of je hebt het niet...

maarten

mischien is ie begrenst op de CDI, moet je ff kijken, of het een grote of kleine unit is, is het een grote unit, is ie begrenst of vervroegend.
Last edited by maarten on Thu Jan 06, 2005 11:36 pm; edited 202 times in total

Peter van Geelen.

Hey Saga!

Het kan inderdaad aan de CDI liggen die het vermogen binnen het limiet houd maar verder is het een kwestie van de boel onderzoeken omdat mijn kennis van Kymco's niet al te groot is.

Uiteindelijk lijkt mij de CDI unit het belangrijkst, want al gooi je er meer cc's onder, dan krijg je nog steeds niet meer vermogen. Ook bestaat de kans dat de CDI werkelijk het vermogen begrenst. Hiermee bedoel ik dat misschien een onbegrensde CDI al voldoende is om harder te rijden!

Uitlaten zijn er voor Honda genoeg en het zou natuurlijk leuk zijn als dat om je Kymco zou passen. Ook hier zou ik even onderzoek doen bij Leertouwer of Loef.

Heb je nog wat foto's van het blokje zelf? :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Lorre

Mooi!

Kwist niet dat er nog andere merken waren dan Honda die 4-takt brommers maken, en zeker niet de dag van vandaag!

Erg modern ding voor n 4-takt te zijn!

Peter van Geelen.

Jazeker, Kymco is zelf begonnen met de Filly 50 en heeft een eigen model motorblok.



En het Honda blok is door talloze fabrikanten gecopieerd... (helaas)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

maarten

bij leertouwer was er iemand aan het sleutelen bij de ingang, onder de kappen zit gewoon een honda kopie blok. :D  waarom iets nieuws bedenken als er al iets goeds bestaat? :D
Last edited by maarten on Thu Jan 06, 2005 11:36 pm; edited 202 times in total

saga2000

Betekend dat dan dat ik een honda uitlaatjes eronder kan zetten??  :roll:
Je hebt het of je hebt het niet...

SS-Casper

Citaat van: "saga2000"Betekend dat dan dat ik een Honda uitlaatjes eronder kan zetten??  :roll:

Ja, mits je een goede ophanging weet te verzorgen.
Dan moet het gewoon kunnen.
Let wel op dat je hier niet veel harder door zal gaan..... tis geen 2 Takt eh
Ik zag, Ik kwam en ik reed weer door

Zolang ze lullen schrijven ze niet :mrgreen:

saga2000

Citaat van: "SS-Casper"
Citaat van: "saga2000"Betekend dat dan dat ik een Honda uitlaatjes eronder kan zetten??  :roll:

Ja, mits je een goede ophanging weet te verzorgen.
Dan moet het gewoon kunnen.
Let wel op dat je hier niet veel harder door zal gaan..... tis geen 2 Takt eh

Nee begrijp ik, maar dat is ook niet de bedoeling...
Ik vind die katalysatoruitlaat gewoon oerlelijk en wil een uitlaat met een mooi geluidje (lekker zwaar).
Je hebt het of je hebt het niet...

SS-Casper

Citaat van: "saga2000"
Citaat van: "SS-Casper"
Citaat van: "saga2000"Betekend dat dan dat ik een Honda uitlaatjes eronder kan zetten??  :roll:

Ja, mits je een goede ophanging weet te verzorgen.
Dan moet het gewoon kunnen.
Let wel op dat je hier niet veel harder door zal gaan..... tis geen 2 Takt eh

Nee begrijp ik, maar dat is ook niet de bedoeling...
Ik vind die katalysatoruitlaat gewoon oerlelijk en wil een uitlaat met een mooi geluidje (lekker zwaar).

Je kan de katalysator uitlaat ook open trekken en ff van binnen verbouwen. En anders moet je een ophang punt voor een bestaande honda uitlaat zien te vinden. En misschien hebben ze zelfs wel andere uitlaten voor je bij een dealer.
Ik zag, Ik kwam en ik reed weer door

Zolang ze lullen schrijven ze niet :mrgreen:

Lorre

Heeft dat ding versnellingen? Ik zie het namelijk niet goed, op het eerste zicht niet...

MrMichiel

Citaat van: "Lorre"Heeft dat ding versnellingen? Ik zie het namelijk niet goed, op het eerste zicht niet...

als je goed kijkt kan je een schakelpedaal zien

Best leuk dat er 2 standaarden op zo'n ding zitten
:)
Steun het FBBF!


saga2000

Ja hij heeft versnellingen... 4 om precies te zijn...:D
Er komen meer foto's maar dat duurt nog ff...;)

Voor andere specificaties kun je op mijn website kijken:
http://members.home.nl/eaon
Je hebt het of je hebt het niet...

Crazy Cavan

blok is gewoon een honda immi met een electro starter en koppeling op de bak

SS-Casper

Citaat van: "Crazy Cavan"blok is gewoon een Honda immi met een electro starter en koppeling op de bak

Cavan wil de wasmachine winnen  :lol:
Ik zag, Ik kwam en ik reed weer door

Zolang ze lullen schrijven ze niet :mrgreen: