• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Kymco Activ 50

Gestart door saga2000, donderdag 28 oktober 2004 - 22:38

« vorige - volgende »

Viperdax

Citaat van: "nicovanstrien"Okee dank jullie wel, Ik zal jullie ook op de hoogte houden van mijn ondervindingen met de Kymco, Ik rij namelijk zo'n 50 kilometer per dag dus ik zal zeker over een week of twee weer bij mijn dealer staan om alle begrenzingen eraf te laten halen en dan hoop ik dat hij ook wat meer pit heeft :?  want het is echt een slak om op te rijden!

greetz

dan is het slimmer om ze er nu af te halen. dan kan je inrijden met het volle vermogen(dat wil dus niet zeggen dat je het moet gebruiken, maar dan word hij niet meer beperkt)

nicovanstrien

Hallo Arend,

Ik hou jullie allemaal op de hoogte via dit forum als je het regelmatig bekijkt dan blijf je op de hoogte!
Ik heb pas twee keer getankt en het is een erg klein tankje van 3,5 liter en daar rij je volgens de voorschriften tussen de 140 en 175 kilometer op en dat klopt wel redelijk! 8) .
Ik merk dat als hij koud is dan is het een slak en is hij wat warm gereden dan kan ik hem af en toen wel boven de 45km per uur krijgen, maar alleen maar op de lange stukken!
Mijn bevindingen met het schakelen met de semi automatische versnellingsbak is echt slecht :? , het schakelen luistert heel nauw en af en toe kan ik hem niet in zijn twee krijgen, maar het gaat al wat beter dan eergister toen ik er voor het eerst op reed! Het is ook een kwestie van wennen en ik zit nog steeds te knijpen met mijn linker hand! :(

Ik maak volgende week maandag een afspraak met de dealer voor de maandag daarop en dan gaan de begrenzingen eraf want dan ben ik al over de 550 kilometer heen! (ik kan er niet op wachten) :D en dan ga ik hem echt inrijden! :lol:

greetz,

Nico

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

nicovanstrien

Ik heb een afspraak gemaakt bij mijn dealer in Vlaardingen om volgende week vrijdag de begrenzingen eraf te halen!
Zaterdag moet er iemand achterop dus ik ben benieuwd naar de prestatie van mijn Activ!
Overigens het schakelen gaat al een stuk beter, maar afentoe doet hij in zijn twee een beetje moeilijk!
Hij staat nu al op 250 kilometer!

Ik heb ook eens even gekeken naar die indonesische Honda's en de Karisma en Kirana die zijn wat uiterlijk betreft exact hetzelfde als de Kymco activ en overigens Kymco maakt deze activ ook in 110cc en 125cc even voor jullie informatie!

greetz

arend

Hoi.
Op de site van Zonghju (zo schrijf je dat toch ongeveer), dat merk uit China dat de Kymco Filly cloontjes maakt kun je bij de mopeds ook een 50cc exemplaar zien dat als 2 druppels water op de Active lijkt. Ik rij vaak met mijn dochter achterop (12 jaar). Ben dus zeer benieuwd hoe de Active het (onbegrenst) bij jou gaat doen.
Toch altijd lekker die voorpret als je iets nieuws gaat kopen.......mannen blijven kids, he!
Opzij ik moet er door!!!!

nicovanstrien

Citaat van: "arend"Hoi.
Op de site van Zonghju (zo schrijf je dat toch ongeveer), dat merk uit China dat de Kymco Filly cloontjes maakt kun je bij de mopeds ook een 50cc exemplaar zien dat als 2 druppels water op de Active lijkt. Ik rij vaak met mijn dochter achterop (12 jaar). Ben dus zeer benieuwd hoe de Active het (onbegrenst) bij jou gaat doen.
Toch altijd lekker die voorpret als je iets nieuws gaat kopen.......mannen blijven kids, he!

Het is inderdaad leuk ik rij sinds kort weer brommer en ik heb voor de Activ van Kymco een Filly van kymco gehad en dat beviel opzich wel alleen de onderdelen waren erg duur aan het worden!
Ik zou als ik jou was een Activ kopen omdat hij van Kymco is een Zhongju is toch nog niet zo heel erg bekend hier in Nederland en ik heb zo mijn vraagtekens over dit merk tenzij je het bij een dealer koopt die er bekend mee is en het al een tijdje verkoopt zoals Rehorst in Den Haag!

Veel plezier met de voorpret,

greetz Nico

Maus

Ff een offtopicje tussendoor:
Ik woon ook in Schiedam Nico!  :D

Viperdax

Citaat van: "nicovanstrien"
Het is ook een kwestie van wennen en ik zit nog steeds te knijpen met mijn linker hand! :(


haha ja dat ken ik ik rij nu met een semi blok onder mijn ss, en ik zat de eerste minuten ook te knijpen :D

nicovanstrien

Citaat van: "Maus"Ff een offtopicje tussendoor:
Ik woon ook in Schiedam Nico!  :D

Ik woon er nog maar net Maus vanwege een echtscheiding ben ik in Schiedam terecht gekomen en het bevalt mij erg goed!
Overigens ik kom van origine uit Den Haag!

greetz en mischien zie je mij weleens rijden!

nicovanstrien

Heren ik heb een vraag voor jullie, Ik wil graag weten wat het verschil is tussen een vervroegde CDI unit en een normale niet begrensde CDI unit?
Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven, maar ik gheb zo'n vermoeden van wel!

greetz

Peter van Geelen.

Een vervroegende CDI stelt het ontstekingstijdstip terug, naar mate de belasting en het toerental van de motor omhoog gaat. Hierdoor krijg je meer vermogen.

Een onbegrensde CDI heeft geen toerentalbegrenzing. Dit wordt meestal gedaan om bijvoorbeeld een bromfiets niet harder te laten gaan dan 45 km/u. Zonder deze begrenzing gaat de bromfiets meestal harder, maar krijgt niet in de regel direct meer vermogen.

Sinds kort heb ik programmeerbare CDI's te koop die ik eens een keer moet gaan uittesten. ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

nicovanstrien

Thanx Da Racing Duck ik ga er 1 aanschaffen zo'n vervroegende!
Want ik heb net gezien dat het dezelfde is als voor Honda, Jincheng etc.

greetz

Peter van Geelen.

kee, laat even weten of het gelukt is! :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

nicovanstrien

Okee Da Racing Duck ik hou je op de hoogte!

Ik heb overigens gisteren nog ff 30 kilometer gereden en toen hij eenmaal warm was(het motortje) toen reed hij gewoon over de vijftig!

Deze week nog ff 150 kilometer kachelen en dan gaat de begrenzing op de carb eraf en dan gaat de vervroegende CDI unit erin!
Dat gaat gebeuren op vrijdag!

greetz en BTW nog bedankt voor je uitleg over de werking van een CDI!

nicovanstrien

hallo 4strokers vandaag is de begrenzing van de carb van mijn Activ gehaald en dat rijdt een stuk beter, maar nu er problemen zijn met het rijden in de kou (bevriezen van de carb) rijdt hij niet zo heel erg lekker! :(

Ik moet alleen nog even die nieuwe CDI's ophalen bij het postkantoor!
Ik heb de vervroegende en de niet begrensde gekocht kijken wat nou beter is!
:roll:

jullie horen mij wel weer!