• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Kymco Activ 50

Gestart door saga2000, donderdag 28 oktober 2004 - 22:38

« vorige - volgende »

arend

Ik had 5 jaar terug een vespa scooter, die had ook last van de kou.
Sinds dien heb ik 2 andere scooters gehad en die hadden er nooit last van. Wel erg vervelend als je naar je werk moet. Zo'n apparaat moet toch gewoon z'n werk goed doen zou je denken.
Volgens mijn dealer kun je trouwens alleen last hebben van een bevroren carb als er ander vocht als benzine in komt!?
Nico, rijdt je active nu echt al harder? Zonder begrenzer of scheelt het niet zo veel.
Succes! Arend.
Opzij ik moet er door!!!!

Tuftuf

CitaatNee een nog helemaal niets aan gedaan. Ik wacht eerst de aanpassing van mijn dealer af en dan kijk ik of ik meer aangepast wil hebben. De aanpassingen van de dealer kunnen pas na 500 km."

Toen ik destijds een nieuwe Honda SS50Z kocht, kreeg ik van de dealer te horen dat hij eerst moest worden ingereden gedurende 1000 km. Dat heb ik gedaan, maar deze Honda bleek een miskoop te zijn.

Een tweedehandse Honda C50 was vele malen beter en die heb ik 13 jaar lang dagelijks bereden. Jammer dat toen de verzekeringspremies zo gigantisch stegen. :cry:

Een Kymco Filly heb ik ook gehad, maar na iets meer dan een jaar heb ik hem weggedaan. Zodra het 3 graden of kouder werd zat ik met een bevroren gaskabel. Iedere keer een nieuwe gaskabel werd vervelend en ik zat 3x met een verbrande koppeling. :x
Ook deze Filly heb ik gedurende 1000 km ingereden (had de dealer me verteld) en daarna reed hij beter dan toen hij helemaal nieuw was.

Ik zit nu te denken aan een Kymco Activ, maar heb van enkele dealers bericht gehad dat de Activ nog niet uitontwikkeld is. Dat had ook de eerste serie Kymco Filly's.  :(

maarten

de active is inderdaad nog niet uitontwikkelt, lees maar in de andere 2 kymko topics:)
Last edited by maarten on Thu Jan 06, 2005 11:36 pm; edited 202 times in total

nicovanstrien

Ja Arend hij rijdt nu een stuk harder alleen je hebt helmaal niks aan die vierde versnelling!
Want zelfs al rij je zestig en je schakelt naar zijn 4 dan heeft hij niet genoeg kracht om meer toeren te maken!
Ik ga overigens wel een vervroegende CDI erin zetten die zal mischien meer kracht geven waardoor hij wel weer in zijn vier zou kunnen blijven rijden!

greetz

maarten

4 is ook een overdrive, bij de honda's trek je die ook niet vol door, alleen af en toe bergje af

als ik sprintje trek :roll:
schakel ik bij de 50 naar zijn 4, en trekt dit langzaam door tot 65, dan houdt het op
ga ik liggen gaat dit tot 75 door,

die 4 is er alleen zodat je laagtoerig kan rijden, alleen door die begrenzers heb je er echt niks aan, want je kan hem bijna niet gebruiken

arend

Ha, in ieder geval rijdt hij dus al een stuk harder. Ik was al bang dat het gewoon een te slap motortje zou blijken te zijn. Er staat trouwens ook uitdrukkelijk in de folder dat het bij de 4e versnelling om een overdrive gaat. Op zich nix mis mee met mooi weer dacht ik zo, zeker als hij dan nog een beetje zuiniger rijdt daardoor. Weer bedankt voor je snelle reactie Nico!

nicovanstrien

Citaat van: "arend"Ha, in ieder geval rijdt hij dus al een stuk harder. Ik was al bang dat het gewoon een te slap motortje zou blijken te zijn. Er staat trouwens ook uitdrukkelijk in de folder dat het bij de 4e versnelling om een overdrive gaat. Op zich nix mis mee met mooi weer dacht ik zo, zeker als hij dan nog een beetje zuiniger rijdt daardoor. Weer bedankt voor je snelle reactie Nico!

Graag gedaan Arend, BTW heb jij al een Kymco Activ of ben je alleen maar aan het rond kijken wat je zou kunnen aanschaffen!

Ik ga Maandag die vervroegende CDI erin zetten kijken hoe hij dan rijdt!

arend

Nee, ik ben nog aan het rondkijken. Wilde eerst een scooter want dat ben ik zo gewend. Maar soms wil je ook eens wat anders en toen zag ik de active. Die is toch echt wel anders als de andere brommers.
Italiaanse scooters ( nu ook 4takt ) zijn me in het verleden vies tegen gevallen, de prijs kwaliteit verhouding is een beetje zoek zalk maar zeggen. Dus leek de active me een leuk alternatief: goedkoop in aanschaf, zuinig en ook een appart model. In januari heb ik wat extra centen en dan wil ik iets gaan kopen, dat wordt dan waarschijnlijk wel de active. Groet Arend.

nicovanstrien

Citaat van: "maarten"4 is ook een overdrive, bij de Honda's trek je die ook niet vol door, alleen af en toe bergje af

als ik sprintje trek :roll:
schakel ik bij de 50 naar zijn 4, en trekt dit langzaam door tot 65, dan houdt het op
ga ik liggen gaat dit tot 75 door,

die 4 is er alleen zodat je laagtoerig kan rijden, alleen door die begrenzers heb je er echt niks aan, want je kan hem bijna niet gebruiken

Ha die maarten, bij mij is het nu ongeveer zoals jij zegt alleen bij 50km per uur schakel ik echt niet naar vijftig als ik in z'n drie met een snelheid van 60 naar z'n 4 schakel dan gaat hij nog terug in toeren, dus bij mijn brommer heeft het gewoon helemaal geen zin!

Mischien als hij echt goed is ingereden (1000km) dat hij dan wat meer power heeft, maar nu lukt het mij nog niet!
Maar als het wel lukt dan laat ik het jullie weten!

Overigens ik heb de vervroegende CDI erin gezet en ik merk er niet veel van!
Maar mischien dat dit ook weer te maken heeft met het inrijden!

greetz 8)  Nico

maarten

ik denk dat het toch met de begrenzers te maken heeft

nicovanstrien

Ik ga binnekort ff kijken of de carb los kan want het lijkt wel of hij vastzit aan de cilinder, kan het natuurlijk fout hebben!
En ik ga ff sjoppen bij Rovaza of er een ander spruitstuk en een andere uitlaat onder kunnen!
Dan heb ik het denk ik wel gehad met de begrenzing van deze Kymco activ!

:D

arend

Vandaag had m'n scooter weer kuren. Maar ja het ding heeft ongeveer 25000 km gelopen en ik ik ben niet bepaald secuur geweest wat het onderhoud betreft. Bovendien is de vering gaar en de zitbank doorgezeten. Kortom het wordt tijd dat het januari wordt!
Dan bestel ik een Active. Intussen zal ik ieder geval hier blijven neuzen om vast min of meer voorbereid te zijn!
Heeft de active trouwens veel onderhoud nodig m.b.t. olie, ketting, klepjes enz.?

maarten

als je een dichte kettingkast hebt, heb je hier bijna geen onderhoud aan, alleen af en toe spannen, klepen stellen hoef ook niet vaak, mischien af en toe ff controlleren. olie elke 2000/1000 km ofzo

nicovanstrien

Citaat van: "arend"Vandaag had m'n scooter weer kuren. Maar ja het ding heeft ongeveer 25000 km gelopen en ik ik ben niet bepaald secuur geweest wat het onderhoud betreft. Bovendien is de vering gaar en de zitbank doorgezeten. Kortom het wordt tijd dat het januari wordt!
Dan bestel ik een Active. Intussen zal ik ieder geval hier blijven neuzen om vast min of meer voorbereid te zijn!
Heeft de active trouwens veel onderhoud nodig m.b.t. olie, ketting, klepjes enz.?

hallo Arend,

Als je wil mag de mijne kopen, Ik ben net mijn baan kwijt geraakt!
Hij is nieuw en heeft net 625 kilometer gelopen, hij heeft nog garantie en de begrenzing van de carb is er net afgehaald! Hij haalt 60 kilometer per uur!
Zeg maar wat je er voor over hebt!

greetz,

Nico

maarten

ai, das slecht nieuws arend, snel opzoek naar een andere baan, suc6iig