Nu ik m,n SS-50 wat meer gebruik, gaan er dingen natuurlijk slijten....
De compressie is al lekker laag wat duidt op het vervangen van de zuigerveren.
Maar ja.....If it ain't broken....don't fix it.
Maar ja....de ss gepakt....starten en ik hoor een blazend / tikkend geluid....W.T.F is dat nou weer.
Blijkt dus m,n koppakking te lekken....(balen!!!)
Dusss het blok moet er dan toch maar een keer aan geloven, ik heb sinds 2006 en eigenlijk nooit problemen gehad.
M,n blok verdiend dus een revisie. (en nou maar hopen dat Peter een keer tijd heeft....)
Ik ga maar eens wat spullen bestellen....
De idioot drukke tijd is voorbij voor mij, stress is aan het minderen, dus laten we even een afspraak maken en dan geven we je blok even een beurt :)
Ik ga jou morgen een PM sturen....ik ga eerst even een paar uurtjes pitten...(alvast bedankt!)
Alright! :smile:
Peter...je heb een PM ;)
En een verrassing...
Lekker hoor :grin:
De Olie boot van Peter is reeds gedaan!
Nu was de olie boot van mij aan de beurt.
Ik zou naar Peter toe, maar het weer was van dusdanige aard, dat ik Peter maar belde om naar mij te komen.
( Verhaal berg Mohammed enz enz enz)
Dus zo gezegd zo gedaan.
Het blok had ik deels al uit elkaar, maar natuurlijk weer in de verkeerde volgorde.
Na wat gepiel om de oude pakkingen te verwijderen en schoonmaken ging de boel weer in elkaar.
De compressie is weer geweldig en in combinatie met de nieuwe 16 mm carburateur, trekt hij geweldig op.
Ik heb nog niet vol gas gereden, want ik moet de zuigerveren nog even inrijden.
Ook moet ik hem nog even op het gemakje afstellen.
Maar het resultaat is fantastisch!!
Met veel dank aan Peter!
Nog maar een foto...
Ben ik nog het flesje raketbrandstof vergeten haha :hurr:
Inderdaad..... Maar dan neem je die de 24e mee toch? :graffiti:
Ik zal er van af blijven..... ;)
Gaat helemaal goed komen! :D
Goed werk heren! En wat ziet o.a. die carburateur er mooi uit. :smile:
Citaat van: Nexus6 op dinsdag 05 juni 2012 - 12:22
Goed werk heren! En wat ziet o.a. die carburateur er mooi uit. :smile:
Dat klopt, want die is nagelnieuw...en orgineel Keihin 16mm.
Heeft ie even wat meer "oempf" met de wind tegen...
Citaat van: stekel op dinsdag 05 juni 2012 - 12:40
Citaat van: Nexus6 op dinsdag 05 juni 2012 - 12:22
Goed werk heren! En wat ziet o.a. die carburateur er mooi uit. :smile:
Dat klopt, want die is nagelnieuw...en orgineel Keihin 16mm.
Heeft ie even wat meer "oempf" met de wind tegen...
Ohh, ik dacht dat ie sonische was gereinigd en dacht toen dat wil ik ook.. Maar een nieuwe is mij te duur, als ori puntjes en een condensator al dik 50 tientjes kosten..laat staan een ori carb. :durr:
Ik heb binnenkort een sonische reiniger en zal een gratis schoonmaakmiddag organiseren. Enige wat ik nog moet weten is wat de beste vloeistof is.
Ik gebruik remmenreiniger. Onvet mooi en krijgt de rotzooi goed uit de kanalen.
Verkrijgbaar in vaatjes van 5 en 25 liter.
En waar kun je die vaatjes krijgen dan?
Dan kunnen we binnenkort lekker spulletjes schoonmaken..... :grin:
Dat spul is niet te aggressief voor die oude carburateurtjes? En hoe lang duurt een schoonmaakbeurt ongeveer?
Dan zou ik in ieder geval al het rubber verwijderen.
Het lijkt me dan wel dat je adembescherming moet dragen, remmenreiniger is vluchtig....
Misschien hydroliek olie een optie?
Ik maak er op het werk wel eens gebruik van en het maakt prima schoon.
Maar om weer ven on-topic te komen.
Vandaag de boel afgesteld.....
Hij rijdt gewoon prima met de nieuwe carburateur en heeft een hoop kracht onderin en in de hoge toeren.
Ook tegen de wind in houdt hij gewoon de snelheid vast.
Ik ben klaar voor m,n eerste rit van dit jaar....de Hellerit.
Die vaatjes kun je bij de betere autohandel wel krijgen. Ik bestel ze altijd bij Würth.
Is gelukkig niet agressief tegen aluminium. Na een uur of 4 is je carburateur brandschoon.
Ik heb hem nog wel eens per ongeluk een avondje aan laten staan, maar geen probleem.
Let wel op dat je niet de vlotter en rubber pakkingen erin doet.!
De vlotter implodeert na afkoelen. (trilbad word wel warm bij mij) en rubber houd niet van remmenreiniger. ;)
Kleine update.....
Na de regen kwam de zon.....(het lijkt wel een spannend jongensboek...)
Dus maar effe een stukkie rijden.
Ik had hem nog niet vol opengetrokken, dus maar lekker warm laten worden en daarna het gas maar eens open.
Niet dus......
Hij begon te stotteren en liep vreselijk kl*te...het leek wel of hij verzoop, en het rook ook lekker....naar benzine!
Ja hoor....heb ik weer, dus maar terug naar huis met 40km/u.
Carburateur open gemaakt en daar de sproeier van m,n oude carburateur ingezet.
Starten......en lopen als een zonnetje, en rijden was weer een feest!!
Genoeg kracht onderin, genoeg kracht bovenin, en brullen als een ouwe bommenwerper!
Dus de GPS maar even mee.... een dikke 73km/u als top.
Ik heb hem maar even open gehad, want m,n zuigerveren moeten nog een beetje inlopen.
Stationair loopt de ss geweldig en ook vol gas loopt het erg soepel.
Bougie is keurig bruin van kleur en geen rook.
Kortom....deze revisie is weer geslaagd en we kunnen weer kilometers maken.
M,n SS-je heeft er zin an....z,n baas ook, nu moet het weer nog meewerken!
Laat de mooie ritten maar komen!
Over dat ultrasoon reinigen, Conrad verkoopt van dat spul (Misschien is het ook ergens anders ook te koop , maar hier kan je uitzoeken de welke je nodig hebt, er zijn nog al wat soorten ;) )
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/823688/Probeerset-werkplaats-3-flessen-100-ml-carburateur-en-gietstaalreiniger-printplaatreiniger-speciaal-concentraat/0601120&ref=list (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/823688/Probeerset-werkplaats-3-flessen-100-ml-carburateur-en-gietstaalreiniger-printplaatreiniger-speciaal-concentraat/0601120&ref=list)
Je hebt 1 tot 5 % van dat spul nodig , de rest is water , Ik gebruik het zelf ook om van alles schoon te maken , werkt prima :grin:
Ger, da's een goede tip en ik ga dat eens even bestellen. Ook om die printplaat reiniger (EM303) eens te testen. Dank je wel!
@stekel: slimme zet om je sproeier over te zetten!
Dus ik kan naast de SS-50, de C-50 en PC-50 ook m,n laptop bij je komen wassen???
Sweet! ;)
Carb schoonmaken?
uit elkaar halen alle delen in een emmertje kokend water doen met 2 a3 schepjes Quik&Brite of Vanisch oxi Action poeder.
6 minuten laten bruizen, afspoelen met water en je hebt een nieuwe carburateur.
Citaat van: Firestone op donderdag 07 juni 2012 - 19:09
Carb schoonmaken?
uit elkaar halen alle delen in een emmertje kokend water doen met 2 a3 schepjes Quik&Brite of Vanisch oxi Action poeder.
6 minuten laten bruizen, afspoelen met water en je hebt een nieuwe carburateur.
En bedankt voor de tip.
(ga ik meteen met de oude carb. doen!)
Citaat van: Firestone op donderdag 07 juni 2012 - 19:09
Carb schoonmaken?
uit elkaar halen alle delen in een emmertje kokend water doen met 2 a3 schepjes Quik&Brite of Vanisch oxi Action poeder.
6 minuten laten bruizen, afspoelen met water en je hebt een nieuwe carburateur.
Ook de kleine kanaaltjes? :durr:
Om maar weer even terug te komen op de slijtage slag....
Nieuwe bandjes komen er ook onder, en ook maar eens kijken wat de grijze verf doet op het frame van de PC-50.
Misschien dat ik dan ook delen van de SS-50 ga opknappen.
Pic's volgen....